Afkicken met een staartje

Burkina Faso, Ouagadougou

Terug in de hoofdstad merken we dat we al een beetje aan het afkicken zijn. We maken alweer lijstjes: telefoonkaart opladen, familie mee uit eten vragen, geld pinnen, Village Artisanal bezoeken, cadeautjes kopen, plastic regelen om de fietsen in te pakken. Maar we hebben nog een week. Eerst ontbijt op het dakterras. Er hangt een soort smog over de stad. We horen later dat het woestijnzand is dat met de noordenwind wordt aangevoerd. Tijdens het opladen moet Franca even babysitten. Met de familie spreken we af dat we hen om 5 uur komen ophalen. De gps laat ons voor het eerst in de steek en we rijden 6 ipv 3 km naar de Village Artisanal. In het aangrenzende beurscomplex is de tweejaarlijkse West Afrikaanse ambachtsbeurs net gesloten. Het ambachtsdorp maakt veel goed. In een stervormig complex zijn tientallen verkoopstandjes ingericht met textiel, brons, ijzer, steen, hout. De werkplaatsen liggen erachter. Moe van de indrukken gaan we voor een siësta naar het hotel. Keurig om 5 uur zet de taxi ons af bij de familie. West Europees gedrag. De familie heeft besloten dat uit eten gaan veel te gevaarlijk is voor Franca en zijn een maaltijd voor ons aan het bereiden. Lekker bijgeklets en heerlijk gegeten. Bij terugkomst staat er een gigantische rol plastic klaar. Maar de komende dagen plakken we er eerst nog een fietsstaartje aan naar het zuiden. Eerste lijstje afgewerkt!

Wat een indrukwekkende reis!! Ik geniet van je reisverslag en de prachtige foto's. Hoop dat jullie laatste week daar in goede gezondheid verloopt! Groeten van Karel en Lidy

lidy van dam 2018-11-10 09:49:52

Zolang er lijstjes worden gemaakt heb ik er vertrouwen in! Hou je goed Franca, hopelijk genieten jullie van de komende week! Tot dan x

Ninke 2018-11-10 10:57:13

Wat kan een mens zoal meemaken niet alleen in ons kikkerlandje maar ook in Burkina Fasso. De ene dag is daar ook niet de andere dag. Het improvisatie talent van jullie komt jullie goed van pas en is op zo`n indrukwekkende reis onontbeerlijk. Gelukkig is Franca zo goed en zo kwaad als het gaat weer de "oude". Denk nog niet een de terugreis, maar geniet met volle teugen van de komende week. Fijn weekend. Groet, Ad. P.s. Toch nog iets over jullie terugreis, is het ophalen in Brussel al geregeld, of kan ik daarvoor nog iets betekenen?

Ad van Oversteeg 2018-11-10 11:47:21

Een reis eindigt pas op de laatste dag met het thuis uitpakken van jullie koffers. Dus afkicken ... nog efkes mee wachten.

peterdehelegrote 2018-11-10 17:49:51

Dat moet echt niet fijn voor je zijn geweest Franca😖 Goed te horen dat het weer beter gaat!!! Geniet van het staartje van jullie reis Liefs José

José 2018-11-11 11:18:09

leuke foto met zo,n kleintje, kijkt heel verwonderd goede reis allebei