Heilige krokodillen: voor een lang leven.

Burkina Faso, Bazoulé

Blij dat we om 8 uur eindelijk op de fiets zitten. Hoewel we zijn niet de enige. Soms moet je wel 3 keer wachten voordat je het stoplicht kunt passeren. Ja iedereen wacht hier gewoon. Na 15 hete en stoffige kilometers en 2 koffiestops (de Shell en de Total) eindelijk op de RN1 richting ZW. Burkinabė (mensen uit Burkina) vertellen trots dat zij het enige Afrikaanse land zijn met vrijliggende fietspaden. Zeg maar brommerpad, daar stikt het van, want die kosten sinds kort nog maar ca 400 Euro, nieuw uit China. De weg verandert van 4 baans met fietspad in 2 baans met gravelberm. En het wordt een tolweg. Ze moeten toch ergens wegenbelasting innen. Doodmoe vanwege de warmte lassen we rustuurtje in en gaan daarna beginnen aan de 7 km gravel naar Bazoulè en de heilige krokodillen. In het campement, een verzameling hutten voor toeristen kunnen we overnachten, We dachten dat we een bijzonder ritueel moesten ondergaan dus wij voor de gids op onze knieën maar het bleek dat we op de krokodil mochten zitten en een kip offeren voor een lang leven want de krokodillen zijn heilig en eten alleen baby's, gelukt, Na onze heerlijke steak au poivre barst het noodweer los.

Heel leuk om iets mee te mogen maken van jullie reis daar. Succes en veel fietsplezier.

Hanny Simonis 2018-10-24 11:26:40

Hee Franca en Sjef, Dat is andere koek dan in de voorgaande fiets "avonturen". In weze fantastisch dat jullie dit allemaal meemaken en ervaren! Geniet ervan en verder wens ik jullie een behouden en prettige vootzetting. Groet, Ad.