De eerste zullen.....

Burkina Faso, Ouagadougou

Dankzij Ad al om 5 uur op weg naar Brussel. Zonder enige file voor 7 uur op Zavetem. De vlucht gaat om 11.30 uur we zijn de eerste voor de vlucht dus alles op ons gemak. Kunnen we vast wennen. Om half vier plaatselijke tijd (2 uur vroeger) op Ouaga airport waar gemiddeld 1 vlucht per uur aankomt. Ons inentingenboekje wordt weggewuifd maar de bagage mag nog een keer door de scan (!?). Behalve de fietsen want daar weten ze geen raad mee. Als laatste door de controle met 10 vingerafdrukken. De taxi ontbreekt maar een telefoontje is genoeg: Jean Marie komt eraan. Dat blijkt Mooz te zijn. De fietsen maar los op het dak. "Doucement" maar dat kan toch niet anders in de drukke spits. Mooz wordt gewaarschuwd dat hij een lekke band heeft, maar na controle besluit hij gewoon verder te rijden. Mevrouw Guliana (italiaanse) heet ons hartelijk welkom in haar maison d'hôtes. Eten wordt bezorgd wifi werkt. Wat willen we nog meer.

Klinkt goed allemaal. Geniet ervan en rust lekker uit.

AdenHeleneopreis 2018-10-17 23:33:00

Een goede start is het halve werk. Geniet er van. Groetjes

Josenjoke 2018-10-18 08:09:27

Klinkt en ziet er allemaal veel belovend uit!! Veel groeten, Karel en Lidy

lidy van dam 2018-10-18 11:57:59

Een goede eerste dag. En al echt afrikaans: fietsen los op het dak. En gelukkig geen problemen met inentingspapieren. Groetjes en geniet!

Herma van Tuijl 2018-10-18 15:01:57

Een kleurrijk land zo te zien, de mensen, hun kleding en de inrichting van het hotel guliana! Mooi verblijf!