Tandenknarsen in de kou

Marokko, Tarmigte

Uitslapen in oase Fint. Franca maakt voor het ontbijt nog wat foto's in deze 40km lange oase. Stevige klim naar de laatste 10km piste en dan nog 6km asfalt naar Ouarzazate. Felle wind op kop met zandstorm in het verschiet. Rijden door een nieuwe voorstad met asfaltwegen, lantarenpalen, meterkasten en parkeerplaatsen maar geen enkel huis. Bizar gezicht. Vanwege de storm ons hotel maar opgezocht en met een grand-taxi vanaf het busstation naar Ait Bennadou, een schitterend gerestaureerde kasbah op 35km van onze feitelijke route. Van de prijs van 400 dirham (36 euro) praten we de helft af. Onderweg een echte zandstorm. Blij dat we niet fietsen. We komen eerst langs minstens 3 grote filmstudios. Na het bezoek aan de kasbah met zand tussen de tanden terug. Inmiddels is het nog maar 9 graden. Vanaf het busstation naar het hotel moeten we overstappen in een petit-taxi. Zo werkt dat hier. Op de vraag of morgen de wind gaat liggen antwoordt onze gastheer "Insjallah": als God het wil. Savonds het bericht van overlijden van tante Toos uit Bakel ontvangen. Dan voelt het echt ver weg.

Goedemorgen. Lees jullie verslag omdat deze reis ook nog eens op ons programma staat. gelukkig dat jullie niet in Turkije zitten. In ieder geval de grind/ zand weg moet je goed banden hebben en Hollandse wind tegen kunnen jullie wel aan. alleen je huid te laten zandstralen is wat anders dan een scrub behandeling in een sauna. Succes verder met je reis Aaldert

Aaldert 2017-03-14 09:50:42

lieve Sjef en Franca, allereerst gecondoleerd met het overlijden van Tante Toos. ik kan mij voorstellen dat dit inderdaad nu heel ver weg voelt. wat een mooie reis maken jullie en wat een avonturen. ik vind het elke keer weer heerlijk om jullie verslagen te lezen liefs Ad en Helene

Ad en Helene 2017-03-14 12:35:51

Hallo Franca en Sjef, Alweer van alles meegemaakt zoals we kunnen lezen, wel veel keien, stof en wind en dus regelmatig afzien. Om de plaatselijke bevolking te ontmoeten is altijd bijzonder. Nu een dubbele gevoel, gedachten in Bakel, gecondoleerd. Toch een mooie voortzetting van jullie reis. groetjes Theo en Ans

Theo en Ans 2017-03-14 20:24:16

Hallo Sjef en Franca, Wat geweldig om te lezen. Geniet van de mooie momenten en goede reis verder

Yvonne Daane 2017-03-15 18:27:36

Hallo Franca en Sjef Dank je wel voor jullie leuke verhalen en wat een geweldige ervaring moet dat voor jullie zijn . Nog heel veel fiets plezier geniet ervan🚴‍♀️🚴‍♀️😀😀 Lieve groetjes José