Bushokje net gemist

Marokko, Tinfou

De route naar Zagora van 53km is goed voor ruim een halve dag. Dus we mikken op Auberge Kasbah Toda 25km voorbij Zagora. We zijn nou toch bezig. Dan zouden we de volgende dag in een keer naar M'Hamid, onze eindbestemming kunnen rijden. Onderweg in plaats van snoepjes weggeven een gebroken ketting van een jongetje gerepareerd. In Beni Zola weer een weekmarkt met een geweldig aanbod en drukte. Dadels worden híer per 25kg verkocht maar een pond mag ook. In Zagora koffie en overleg. Ziet er goed uit dus verder. Hoe we ook zoeken, geen auberge. In beide dorpen waar het tussenin zou liggen kent niemand het bestaan. De dadels raken we kwijt aan een groep kinderen díe ons helpen om de fietsen weer omhoog de oever op te duwen. Mogelijk is er 2 km verderop iets volgens een inwoner. Na 5km nog niets en het wordt donker. Het laatste hotel is 15km terug en het volgende 25 km verderop en het is stil op de weg. We hebben al een bushokje geïnspecteerd als we nog een groot huis zien iets verder van de weg. Nog één keer proberen. En ja hoor we zijn welkom in het gastenverblijf. Krijgen brood, thee en olie. Onze reservevoorraad komt goed van pas. En op drie tapijten slapen is veel beter dan in een bushokje.