Koud, koud, koud...

Marokko, Amellagou

Weer opgeknapt van gisteren. Er staat een harde snijdend koude westenwind. We kunnen toch in een windstil hoekje op het terras in de zon ontbijten. Gevoelstemperatuur op de fiets 5 graden. We reserveren de auberge alvast want er zijn er maar 2. De wind wel schuin vanachter en we gaan omlaag. Na 12 km toch een stevige klim en boven koffie. Die is ook al koud. Na 5 km herkansing: wel warme koffie. Nog 70 km te gaan. Prima weg, prachtige omgeving, doodstil, bijzondere kloof, zonder toeristen. Na 55 km het eerste dorp, zowaar een café. Een gebakken ei is altijd beschikbaar. De eigenaar is aan het bouwen net als iedereen hier. Híj wíl er een hotel van maken en vraagt zowaar advies. We zullen het adres doorgeven aan onze reisadviseur. Het hotel is over 6 maanden klaar. Insjalah.
Onderweg veel vervallen ksahrs (lemen burchten) en rotjong. De eigenaar van Chez Moha staat ons al langs de weg op te wachten. We zouden eens doorrijden! Wéér de enige gast. De eigenaar denkt dat het aan de crisis ligt. Hij denkt nog verlekkerd terug aan een week die hij voor de KNBV (bergsport vereniging) paar jaar geleden mocht organiseren voor wel 20 wandklimmers in de kloof. Nu staat hij dagelijks langs de weg om potentiële klanten op te vangen. Het kan verkeren.

Een schitternde reis met mooie verhalen ! Geniet ervan!!

Herman 2017-03-26 08:46:09

Wat een welkom Zo opgewacht te worden. Volgens mij zijn jullie al heel wat afgevallen met zoveel fietsen en matig eten.

Bernadette 2017-03-26 12:50:38

Hoi Sjef en Franca, we leven met jullie mee. wij hebben er met de ploeg ook weer de eerste vijftig km er op zitten. flink wat tegenwind gehad en met de wind in de rug naar huis, dat wil zeggen naar de Emma molen alwaar we een lekker bakske koffie met en appelgebakje genuttigd hebben. geoetjes van de jongen

Toon Groot 2017-03-26 14:25:21

Wat een prachtige verhalen allemaal , maar ook best heftig zeg !!! Ik hoop dat jullie net zo van de reis genieten als wij van de verhalen Lieve groetjes en nog veel fiets plezier 🚴‍♀️🙋