Zand, zand, zand....

Marokko, M'Hamid

S'nachts zíjn er nog een paar gasten gearriveerd díe blijkbaar wat té vieren hebben Franca heeft gisteravond nog een fennek (woestijnvosje) gespot. Nog een monumentje voor tante Toos achtergelaten. Ontbijt met onze gastheer en nog even in berderdracht. Het zonnepaneel (eentje dus ) geïnspecteerd. Voorziet 10 gastenverblijven, een keuken, toiletgebouwtje en een grote tent van stroom voor verlichting en opladers. Er is water op 15m diepte maar het is zilt. Om 9 uur per jeep weer retour. Nóg geen kamer maar hij heeft iets geregeld in een ander hotel. Eerst maar eens een rondje fietsen. Door de oase en naar het absolute einde van de weg of het begin van de Sahara. Of we dan wel savonds nog bij hem willen eten. Dat lijkt ons geen goed idee. Hij biedt dan de lunch aan van het huis. Dat dan weer wel. Nog een keer naar CTM bus. Nu de busreis terug alsnog geregeld, weliswaar vanwege de drukte in 2 etappes. Morgenvroeg om 6uur naar Zagora en morgenavond naar Ouarzazate. Nu eerst maar eens rondkijken. Net Valkenburg. Veel toeristen als berbers verkleed. Een school krijgt hoog bezoek uit Rabat en wordt voorzien van boeken, snoep, beeldschermen en t-shirts. Een feest. In ons vervangende hotel is geen warm water want de zon zit achter een laag nevel of stof. Vanwege de wind (!) geen wifi. Dan de zoveelste tajine en savonds nog even naar het festival. Vrouwen en meisjes gaan automatisch achteraan staan maar zijn er wel bij. Beetje genoeg van de wind en het stuifzand. Morgen weer wat anders.

Wat hebben jullie al een prachtige reis achter de rug. Geniet van het mooie ouarzazate morgen! Groetjes vanuit Drunen!!

Meryem 2017-03-19 20:21:49

Wat een avontuur al dat zand en geen fietspaden. Als jullie weer terug zijn koken wij een heerlijk maal voor jullie. Liefs