Stau stau stau

Nederland, Heerhugowaard

Geheel volgens planning gingen we vanmorgen niet om 8 uur weg maar om half 9. Toch weer een verkeerde inschatting van de tijd. Maar ach, het is vakantie en we hoeven niet al te ver vandaag. Slechts 600 kilometer. Met goede moed vertrokken we in de stromende regen richting Afsluitdijk. Eenmaal in Friesland werd het droog en brak zowaar de zon door.
Bij Groningen moesten we om de stad heen in plaats van er onderdoor. En vlak voor we eigenlijk wilden stoppen vloog er van de bestelbus vlak voor ons een lange buis half af. Gelukkig bleef de buis met de andere bevestiging hangen en ging het allemaal goed. Maar schrikken was het wel. Van schrik reden we de stopplaats voorbij dus, hup, op naar de volgende.

Daar zaten we heerlijk rustig in het zonnetje met een windje en een heerlijk bakje koffie met zelfgebakken koekje te genieten van onze pauze.
Na de pauze gauw weer door. Bij Bremen wederom bovenlangs i.p.v. onderlangs omdat er wegwerkzaamheden zijn en dus files. Na Bremen moeten we nodig weer stoppen en tanken. En manman, gigantische rijen bij het tankstation. En bij de kassa. De volgende kan pas tanken als de voorganger heeft afgerekend. Maar die rijen, niet normaal. De bijbehorende parkplatz is druk en zonnig en warm. De thermometer geeft inmiddels 30 graden aan... We hadden bedacht leuk ter plekke kadetjes te smeren met kaas, sla enzo. In picknickstijl. Maar het is vooral gepruts tussen de bagage bij gebrek aan een tafeltje. Kortom, niet zo’n heel goed plan. Ruim een uur later zijn we pas zover om verder te gaan. Heel even kunnen we normaal rijden om vervolgens aan te sluiten in een flinke file. We zijn inmiddels bij Hamburg en de navigatie weet er geen eind meer aan waardoor we, om de langste file van 15 kilometer te omzeilen, de binnenstad van Hamburg doorgestuurd worden. Pfff. Slakkegangetje door de binnenstad voor we weer op de snelweg zitten. Inmiddels is het al vier uur en moeten we nog twee uren rijden. Met veel werkzaamheden en drukte voor de boeg. Even snel stoppen nog een keer voor het gaat regenen. Want de donkere wolken pakken zich samen en het koelt heel snel af naar 18 graden. Nog net op tijd zitten weer in de auto. Het is inmiddels wat rustiger maar het regent gigantisch, onweren ook, dus we kunnen nog niet hard rijden. Bah bah bah. De laatste 30 kilometer staat er alweer file voorspeld dus besluiten we het laatste stukje binnendoor te gaan. Dat blijkt een goede keuze. Het landschap is hier best mooi. Maar goed dat we besloten hebben het stuk naar de boot in tweeen te hakken, we hadden het nooit gered. We vinden ons hotel met gemak en hebben een prima kamer met vier bedden. Het is al ruim na 18 uur geweest dus we gaan gauw eten. Bij de pizzeria op de hoek. En geheel in alle staufilesstijl van de afgelopen dag stauwen we ons vol met lekker eten.

We sluiten af met een ijsje van de buurman, mikken de kids te bed, genieten van de muziek vlakbij en proosten op de eerste vakantiedag.

Leuk, kop eraf en op naar de volgende etappe, Sukses

Trudy 2019-07-21 00:58:23

Pfffft lekker begin, gauw vergeten en genieten van al dat moois wat nog komen gaat XH

Hennie 2019-07-21 13:11:59

Ja,ja geduld is een schone zaak. Niet te druk maken om alles. Je hebt niet overal invloed op. Geniet van de mooie omgeving. Het zal vandaag beter zijn