Test 123 en laatste voorbereidingen

Nederland, Heerhugowaard

Nog een weekje en dan gaan wij het Poolse land verkennen. Noem het verwend maar het is echt wennen om op een andere manier op reis te gaan als we de laatste jaren gewend zijn. Geen vaccinaties, geen deet, geen halen en brengen naar Schiphol, we kunnen meer meenemen, en een aantal spullen, die toch echt wel gelinked zijn aan reizen, thuislaten. Even wennen dus. Natuurlijk bereiden we ons grondig voor. De vijf P's, voor de trouwe lezers bekend, gelden hier ook. Zo weten we vast waar we geld kunnen halen. Want geen vliegveld maar grensovergang. En hoe we bij ons eerste huisje kunnen komen. Want zelf rijden. We moeten eten voor de eerste dag meenemen want geen supermarkt en geen restaurant. En we kunnen een voetbal meenemen want genoeg ruimte in de auto.
Ook hebben we, ons kennende, vast bekeken wat er waar te doen is. Dat werkt goed voor ons. We hebben geen planning, behalve qua accomodaties, maar bekijken tegen die tijd wat handig is. En zeg nou zelf, als je van te voren weet dat je kunt reserveren voor een kabelbaan en dan direct die berg op kunt is dat natuurlijk veel handiger als er daar achter komen en uren in de rij moeten. Daarom bereiden wij ons voor. En omdat we dat leuk vinden. Voorpret is de halve reis.
Voordeel is dat we nu met de auto gaan, we kunnen dus veel meenemen. En aangezien we inmiddels veel in minivarianten hebben hoeven we alleen de kofferbak te vullen. De eerste dag is zo'n 1000 kilometer rijden. Goed te doen dus, we hebben in mei al geoefend.
Maar nu deze week nog naar school, werken, laatste afspraken, oefenen met klankmassages, bedankjes voor juf regelen, boodschappen in huis halen, wassen en ons huis een soort van fatsoenlijk achterlaten voor onze logees. Lekker druk weekje dus.
Volgende blog is uit Polen! Struznica! Net over de Tsjechische/Duitse grens. En we hebben WiFi! En heel veel zin om te gaan!

Heel veel plezier nog met de laatste voorbereidingen. Alvast een goede reis.

Rabea 2017-07-17 10:51:38

Veel plezier met de voorbereiding en voor volgende week; goeie reis en heel veel plezier...incl voetbal ;)

Hennie 2017-07-17 11:33:29

Klinkt goed allemaal, veel plezier samen!

Marga 2017-07-17 18:07:45

Veel plezier met de voorbereidingen en straks veel succes met jullie reis. We gaan jullie volgen! Groetjes uit Addis Ababe.

Jaap Conijn 2017-07-18 14:18:50

Eigenlijk dus heel relaxt de voorbereidingen treffen. Geniet ervan en een goede reis.