En Polen!

Polen, Strużnica

Ondanks dat de kids op tijd te bed lagen duurde het heel lang voor ze sliepen. Wij hadden namelijk een kamer met uitzicht op zonsondergang en gordijnen die voor geen meter verduisterden. Het moest eerst donker worden dus. Uiteindelijk is het gelukt en vielen wij ook zowat in slaap.
We hebben wel heel goed geslapen, dus werden we fit wakker. Beetje soezelen en toen we goed wakker waren, hup eruit en aankleden. Vandaag genieten we van een ontbijtbuffet. Tije laadt zijn bord vol en wil daarna nog meer. Dat joch kun je zo blij maken met een buffet. Lekker gegeten en even koffie zetten. We hebben een minikeuken in de kast, daarin zitten pannen en een fornuis. En we hebben een koffiefilter, koffie en een thermoskan. Mooi opgieten dus voor een lekker bakkie later onderweg.
Het eerste deel van de reis, we rijden nog in Duitsland, luisteren we geboeid naar het uitschakelen van de Groenlandse Brutelaars door alle Gorgels. Een superleuk en spannend luisterboek. We zijn er stil van. De tijd tikt door en de kilometers ook. Om de zoveel kilometers werkzaamheden maar gelukkig geen files. Wel veel, heel veel, vrachtwagens. We rijden lekker door en bijzonder is de overgang van het oude West Duitsland naar Oost Duitsland, de wegen zijn direct minder goed. We proberen ons een voorstelling te maken van het leven toen.
Het landschap is leeg, veel graanvelden en heel veel windmolens.
Na twee stops wordt alles groener en meer heuvelachtig. Meer bossen en hoge bruggen. We naderen Polen. Nadat we de grens over zijn gegaan, is de weg direct weer slechter. Gelukkig gaan we na twee kilometer de grens al over. Nu nog 80 kilometer binnendoor. Hoe verder we van Duitsland afkomen hoe mooier het wordt en hoe slechter de wegen. Gelukkig wel goed te rijden. In de laatste grote stad even Zloty's pinnen en de laatste kilometers afleggen. Als we niet verder buiten de bebouwde kom kunnen komen is daar ons vakantiehuisje. Een leuk optrekje met een enorme tuin en bosbewoners als achterburen. Ook het uitzicht is gemaakt van bos en bergen. We verkennen het huisje en de tuin en maken het ons eigen. Het is wel wat frisjes en het begint te regenen. Maar we zetten door en zitten buiten te eten. Maar daarna wordt het echt te fris en gaan we naar binnen. We wassen af, de kids douchen want die voeten zien alweer zwart van de trampoline. Dan een spelletje doen en de kids lekker slapen.
Even wennen nog in dit huisje, maar eerste indruk? Top!

Mooi op de plek van bestemming dus. Heerlijk bos om jullie heen. Geniet ervan

Ella 2017-07-24 23:23:18

Gelukkig veilig op de plaats van bestemming, veel plezier.