Jungle in de stad

Thailand, Bangkok

De hele nacht slapen we in de trein. Het is leuk, en als je de gordijntjes dicht houdt, nog best gezellig ook. We gaan niet te laat slapen, wetend dat we rond 6 uur in Bangkok aankomen. Het slaapt op het ritme van de trein, Dionne past precies in het bed, Alwin dus niet. Er is een toilet, erg krap, maar in ieder geval geen hurktoilet zoals de laatst weken steeds wel zo was in de openbare toiletten. Maar het slaapt verder prima. We komen met een beetje vertraging, aan in Bangkok. Zeg maar Centraal Station. Een groot station waar het al een drukte van belang is.
Eerst de tassen eens afgeven, want we gaan pas later in het hotel inchecken. En we hebben de auto al ingeleverd. We gaan naar het left luggage hok. Er staat bij dat je goed moet bedenken hoe je etenswaren in je tas bewaart i.v.m. de ratten en eventuele schade. Oké. Gelukkig hebben wij alleen goed verpakt gedroogd voedsel.
We beginnen met een ontbijtje. Even snel naar de overkant van de weg een restaurantje in. We zijn niet de enige. We ontbijten prima en maken een plan voor vandaag. We hebben nog de hele dag.
Het is zaterdag dus we gaan naar de weekendmarkt. Naar zeggen de grootste markt ter wereld en een must als je in het weekend in Bangkok bent. De vorige keer niet, nu wel dus we grijpen onze kans. Naast de markt is een park. Tije is nu alweer moe van de stad, dus we besluiten eerst naast het park te gaan voor we naar de markt gaan. We gaan met de metro. Een nieuwe ervaring voor ons in Bangkok, maar het handigste om zo naar de markt en het park te gaan. En het gaat inderdaad prima. We weten waar we heen moeten, en de automaat is in het Engels. Dat gaat uitstekend. Zo staan we nog voor 9 uur al in het park. En spotten we gelijk de eerste eekhoorn. We gaan gewoon lekker rondlopen zonder doel en zien echt veel verschillende dieren. Vele eekhoorns, ook verschillende soorten. Een reuzeleguaan, gewoon aan de kant van de vijver, vele vogels, vissen en zelfs een slang. Hij schiet net omhoog de boom in, vijf seconde nadat Dionne opgelucht zei dat we nog geen vervelende confrontaties met slangen hadden gehad. En serieus, binnen vijf seconden zien we een slang. We zoeken nog een tijdje, maar zien hem niet meer. Maar bij nazoeken schijnen er nog best veel slangen in Bangkok te leven.
Het begint te regenen en we lopen richting de markt. We zoeken de souvenirsafdeling. We hebben allemaal een budget van 50-100 Bath om voor een ander een cadeautje te kopen. We hebben suikerzakjes getrokken om te bepalen wie voor wie een cadeautje kopen gaat. Dat is leuk. De markt is gigantisch groot, gezellig en ze verkopen er van alles, hoewel wij ons voornamelijk op de souvenirs storten. We slagen leuk, want ons bij het volgende probleem brengt, hoe krijgen we dit ooit in de tas? Een probleem voor later.
Als we moe en uitgekeken zijn nemen we de metro weer om onze tassen op te halen. Vanaf daar de metro naar de skytrain. Die gaat naar de luchthaven waar wij een hotel vlakbij hebben. De reis gaat soepel, alhoewel het erg druk is, wij moe zijn en niet kunnen zitten. En niet te vergeten het gigantische kussen wat we al een tijdje met ons meeslepen. Maar we redden het. We checken in bij een hotel bij de luchthaven. Het is een prima hotelletje met een zwembad en een markt voor de deur. De plenzende regen houdt de kinderen niet tegen om lekker lang te gaan zwemmen. Dionne houdt het na een half baantje voor gezien en Alwin gaat helemaal niet. Na het zwemmen nog even heerlijk warm douchen en dan de straat op om te eten. We vinden een foodcourt en bij drie verschillende kraampjes nemen we te eten. Het smaakt uitstekend, maar we hadden ook niet anders verwacht. Na het eten gaan we alvast de koffers en handbagage inpakken want morgenvroeg vliegen we weer naar huis. Wederom in tien uren naar Finland en dan nog twee uurtjes door naar Nederland.
Volgende blog weer uit Nederland!

Dionne, Alwin,Fenne en Tije. Ik hem jullie blogs met veel plezier gelezen, wens jullie nog een fijne laatste dag, en een goede vlucht naar Amsterdam. Tot morgenmiddag.Tije: nog 2 / 3 nachrjes is het weer feest. Hiep,hiep Hoera

Martin 2018-08-11 19:22:59

Een fijne vlucht weer naar huis.

Rabea 2018-08-11 19:27:15

Bedankt weer voor het mooie avontuur. Ik heb er weer van genoten. Goeie reis terug en dikke tuut voor allen 😘

Hennie 2018-08-11 19:55:00

Hele goede terugreis!!

Arjen 2018-08-12 04:01:17

Goede reis en genoten van jullie avonturen

Ella 2018-08-12 10:54:00

Leuk om jullie belevenissen mee te mogen maken. Goede terugreis.