Een dagje extra

Duitsland, Braunschweig

Afgelopen week kwam er wat onrust bij een deel van ons gezin. We gaan 1000 kilometer rijden. En hoewel dat goed kan, we hebben het getest in mei, kwamen er toch twijfels. Moeten we niet overnachten, en kunnen we niet rustig aan doen? Als we 1000 kilometer gaan rijden moeten we erg vroeg uit bed na een slechte nacht. Een deel van ons ziet er tegenop. We nemen een besluit en boeken toch een overnachting. Aangezien ons eerste huisje vastligt qua datum gaan we dus een dag eerder weg. En zo gebeurt het dat het eerste vakantieblog niet uit Polen komt maar uit Duitsland. Ook leuk.

Vanmorgen mooie tijd uit bed, de normale tijd. Heerlijk geslapen en fris aan het ontbijt. We ruimen op en pakken de laatste spullen in. De buren vinden dat we niet zo veel spullen mee hebben, wij vinden het wel meevallen. Een kofferbak vol. Mooi rustig aan vertrekken we even voor 10 uur. Het is zondag en we kunnen rustig rijden, er is niet veel verkeer. Al bij ons huis kunnen we kiezen welke kant we opgaan. We kiezen de rustigste kant en rijden over de Afsluitdijk. Mooi doorkachelen en mooi uitzicht. Vele roofvogels en herten onderweg. Aan het eind van Nederland drinken we een bakkie koffie en we tuffen door. Onderweg hebben we af en toe heel veel regen. Zoveel dat we echt langzaam moeten rijden. Gelukkig hebben we tijd genoeg. Bij Bremen nemen we een ommetje vanwege een gemiste afslag. Maar hierdoor missen we vele kilometers aan werkzaamheden en misschien wel file. Een prima ommetje dus, toch handig, geen TomTom. We nemen ruim de tijd voor de pauzes en of de weergoden ons goed gezind zijn, we zitten in de stralende zon. Bij Hannover komen we de weg weer tegen die we hadden genomen als we bij ons huis rechtsaf waren gegaan.

Mooi op tijd komen we bij ons hotel aan. En grappig detail, het is op de kilometer af op de helft van de route. Een prima hotel met keuken in de kast en dus een koelkast voor de inhoud van onze koelbox. Top. We stallen de kids voor de tv en ontspannen even.
Na genoeg ontspanning lopen we tot groot verdriet van de kinderen toch even het centrum van Braunschweig in. Het schijnt mooi te zijn en we hebben nog even de tijd. Het is een kwartiertje lopen en Tije zit echt in de zeurmodus. Die moet duidelijk nog in het vakantieritme komen. Het centrum blijkt heel mooi met leuke pleintjes, vakwerkhuizen en balkonnetjes met geraniums. Als er dan ook nog fonteinen uit de straat omhoog spuiten is het toch nog leuk. Kleddernat moet Tije mee naar een restaurant. We vinden iets gezelligs en zitten lekker op een terras typisch Duits eten te nuttigen incl Duitse drank. Heerlijk even ontspannen. We trakteren de kinderen op een Amerikaans toetje en lopen dan terug naar het hotel.

We mikken de jongste helft van het gezin te bed en proosten nog een keer op de vakantie.

Een goede relaxte start dus. Veel plezier

Ella 2017-07-23 21:11:28

Veel plezier

Marion 2017-07-23 21:30:03

Rabea 2017-07-23 21:36:40

Joepie, daar gaan ze weer. Wat heerlijk. lekker tijd voor elkaar en voor nieuwe belevenissen. Veel plezier hoor. Ik kijk uit naar jullie gezellige verhalen.

Annemiek 2017-07-23 21:39:14

Fijne vakantie. Wij gaan vast genieten van jullie verhalen.

Corrie 2017-07-23 21:45:41

Goede reis en veel plezier op jullie vakantie!

Wendy 2017-07-23 22:12:54

Fijne vakantie en veel veilige kilometers, geniet!

Trudy Oudeman 2017-07-24 01:25:41

Veel plezier en doe voorzichtig

Opa Martin 2017-07-24 08:46:35

Klinkt allemaal erg goed. Geniet ervan! Fijne vakantie.

Jolanda 2017-07-24 09:46:36

Dat begint goed! Veel plezier!!

Marga 2017-07-24 17:35:54

Dat is toch mooi zo te beginnen! Veel reis plezier verder.