Over apen, slangen en ander dieren

Thailand, Tambon Khlong Sok

We hebben een soort van goed geslapen, voor zover dat mogelijk is met zijn drieën in een bed, onder een klamboe in de vochtige warmte. Nu ja, het zal wel wennen.
We doen even lekker rustig aan, onze plannen voor vandaag beginnen pas vanavond. We hebben een excursie geboekt bij ons hotel dus we krijgen een gratis ontbijt. Lekker makkelijk zo schuiven we aan. Prima ontbijtje, a la carte en keuze genoeg.
Na het ontbijt zijn we een beetje unheimisch, we vinden het zonde om niets te doen vandaag maar hebben ook niet echt behoefte om van alles te doen. We willen wel even zien waar we eigenlijk zitten. Dus we besluiten om even het straatje door te lopen. Er zijn vooral hotels, winkeltjes en restaurantjes, vaak gecombineerd tot een bedrijfje. De sfeer is wel leuk. Er zijn gigantisch veel Nederlanders, dat wel.
Tije wil heel graag zwemmen. Dus we lopen terug richting het hotel, onderweg komen we over een brug en zien we mensen tuben. Met een band van de rivier af. Het lijkt de helft van ons gezin niets en de andere helft wil heel graag. We denken erover na. Terug in het hotel bedenken we heel hard of we willen tuben en het antwoord is ja! Met lichte twijfel bij Dionne en Fenne maar bang om iets te missen. Dus we gaan toch. We kunnen al over een half uur. Wow, even snel lunchen dus en dan gaan. In bikini over straat, grote band mee. De kids een reddingsvest aan en een kleinere band. We hadden geen camera mee dus foto’s zijn er helaas niet. Maar hierbij dus het verhaal! We voeren, op onze banden op een rivier. Gelukkig wel helder, niet te diep en soms wat ondiepere stukken. Dan moest je wel even je kont omhoog doen om niet over de rotsen de gaan. De gids hield constant de kids in de gaten maar Tije deed dit zo goed en was zo ontzettend aan het genieten dat hij vaak ook zelf ging. Fenne vond te wel prima, zo met de gids erbij. Al snel zagen we apen. Twee grote en een kleintje. Even later weer een. Op een tak, boven die rivier. Cool! We voeren er zo onderdoor. Door het oerwoud, langs hutjes, langs de hoge kliffen en bergen. Supermooi! We genoten allemaal. Halverwege hingen touwen, daar gingen we aan de kant en konden we slingeren de rivier in. Dit heeft Dionne maar gelaten. Niet helemaal haar ding.
We waren bijna aan het eind toen de gids uit de band sprong en ons wees op een slang! Een slang! Die lag daar heerlijk in de boom te slapen. Wow. Diep onder de indruk.
En toen waren we aan het eind. Zeiknat werden we opgehaald en afgeleverd bij het hotel. Wat een mooie ervaring.
We duiken direct door het zwembad in. Even ontspannen. Het bad hier is zo lekker, bijna warm water. We zwemmen tot haf vijf en dan gaan we eruit en direct eten. We eten vandaag wat vroeg want we hebben met een gids afgesproken voor avondsafari in het nationaal park. Dat is op loopafstand. We gaan met een korte broek en op onze teva’s. Dat is wel zo handig, zegt ook de gids, dan kun je de bloedzuigers er direct afhalen. Als we gaan is het nog licht maar het wordt als snel donkerder. We zien direct al apen en een best grote wandelende tak. Geinig, die kennen wij alleen uit de dierentuin en hier wonen ze gewoon. Al snel zien we een speciale nachtvlinder. Hij boort met zijn mond een gaatje in de boom en drinkt daaruit zijn water. We vervolgende de tocht en zien kikkers, een muis, vele spinnen, een uil en vleermuizen. We zien ook slapende apen. Dan zijn we op het eindpunt, we doen een heen en weertje, en wachten we tot het helemaal donker is. We krijgen ananas te eten in het echt donkere oerwoud. We zien een rivier met allemaal kikkertjes op de rotsen, hun oogjes lichten op in de lamp. En als het helemaal donker is zien we een tweetal varkens, wild, en wat slapende vogels. We zien dan nog een civetkat, heel cool! En een vogelspin, hangende vleermuizen en een schorpioen. We zien geen bloedzuigers. Tije is zo in zijn element vandaag. Mooi om te zien. Hij vond de civetkat het bijzonderst en was het meest blij met de vogelspin en de schorpioen. Fenne vindt het allemaal superspannend. Zij komt weer bij als we de bewoonde wereld naderen. We zijn blij. Het was een mooie tocht, beetje jammer dat Alwin zijn teva’s het begeven heeft. Balen met de dag die ons morgen wacht. Maar verder was het een topdag!
We hebben dik langer dan de geboekte tijd gelopen dus we zijn ook veel later terug. Zijn wij even heel blij dat we al gegeten hadden...
Dus de kids kunnen direct snel onder de douche en te bed. Dionne schrijft even dit blog en Alwin probeert zijn teva’s te repareren. Wat natuurlijk niet lukt zonder goed gereedschap en dus een probleem voor morgen oplevert. Eens zien hoe we dat moeten oplossen.

Leuk, zo onverwachts zie je vaak de mooiste dingen! Grappig dat Fenna het zo spannend vindt! Het is ook niet niks. Jullie doen prachtige dingen, geniet!

Mieke 2018-07-26 18:52:59

wat een leuke ervaring

Nel 2018-07-26 18:53:25

Jullie doen weer leuke en spannende aktiviteiten en genieten heerlijk! Lekker doorgaan zo!