Hoe een wandeling een wijnproeverij werd

Argentinië, Cafayate

Gisteren een rustdag. We bezochten wel 's middags het wijnmuseum. Erg leuk en ook interessant. Er wordt hier wijn tot op 3.000 meter hoogte verbouwd.

's Avonds kookten we een heerlijke pompoencurry. 2 Franse fietsers welke we in San Antonio zagen arriveerden ook op de camping. Hun tent is zo groot dat zij zelfs hun fietsen in de tent kunnen stallen!

Vandaag zouden we gaan wandelen. Naar een waterval waar ook gezwom fietsenmen zou kunnen worden. Zwemkleding aan, handdoeken mee en op de fiets naar het vertrekpunt.

200 meter voor het begin van de wandeling werden we tegengehouden door een politieagent. Het pad was om justitiële redenen afgesloten. Hij heeft raadde ons aan om de nabijgelegen wijngaard te bezoeken.

En dat hebben we dus maar gedaan. De wijngaard bleek een paradijsje te zijn. Schommelstoelen, mooi uitzicht en heerlijke wijn. En de eerste Argentijn die duidelijk Spaans sprak.

Na de rondleiding en proeverij besloten we er te blijven lunchen. Er werd zelf een dekentje neergelegd!

Gelukkig was het terug naar de camping alleen maar afdalen 😂

Maarten is op dit schrijfmoment de hond uitlaten en ik zit aan zijn pc om daarvan even snel een systeemback-up te maken. Terwijl het programma 'even wachten...' aangeeft dood ik de tijd en valt mijn blik op jullie mail in zijn postvak IN. Wat een ontdekking: jullie zijn al een maand met de fiets op reis in een zonovergoten Zuid-Amerika en hebben een flitsende weblog met boeiende teksten en oogstrelende foto's. Ik klik en geniet mij een ongeluk en waan mij even in de Argentijnse subtropen. Wat heerlijk dat jullie dit doen! Ik hoop dat intussen in Frankrijk de zakelijke ontwikkelingen ook de gewenste kant opgaan. Hartelijke groet van Arnoud, in een grijs en regenachtig Overijssel

Arnoud 2019-12-06 11:17:14

Nog even en dan moet ik jullie reisverslag en de mooie foto's missen want het was bij ieder verslag genieten. Ook deze laatste foto's geven weer een beeld van jullie reis. Ook de foto's van de punt rotsen waren zo mooi! Als ik jong was dan ging ik ook……...fietsen in Argentinie . Nu zoeken we het maar wat dichter bij huis, ook mooi hoor. Nog een paar dagen en dan zien we jullie. Geniet nog van al dat moois. En ik neem straks een glaasje Spaanse rode wijn. Proost!!

Didy 2019-12-07 16:08:53

Gelukkig had ik alvast een steak preview ontvangen van de heerlijke wijn. Wat een gave foto's!

Mirjam Molenaar 2019-12-08 08:20:46

Ha Arnoud, Dank voor je mooie bericht! En leuk dat je met ons mee kan reizen zoals wij vaak met jullie mee mogen reizen. Warme groet vanuit Salta, Margriet

dappere-trappers 2019-12-08 16:00:04

Ha Didy, Je kunt deze reis ook grotendeels per auto maken ;-) Lieve groet, Margriet

dappere-trappers 2019-12-08 16:00:37

Hi Mirjam, Man oh man, wat was die wijn lekker! En wat een paradijsje die finca. Alleen daarom zou ik nog wel eens terugwillen ;-) Liefs, Margriet