Krokodillen en neushoorns

Nepal, Sauraha

Vanmorgen naar het dorp gewandeld en aan de rand van het dorp hoorden we 'de olifant heeft vannacht geprobeerd rijst te stelen'. Wat bleek, we liepen langs het net geopende pannekoekenrestaurantje van een Nederlandse vrouw die al zo'n 10 jaar hier woont. We schoven aan voor koffie en wat bleek, ze had ook altijd op de fiets gereisd.

Oh en die olifant is dus een wilde olifant die nogal wat schade in het dorp aanbrengt terwijl hij op zoek is naar rijst!

Na de koffie een excursie geboekt, naar het hotel om ons om te kleden en vervolgens.... pannenkoeken voor lunch. Vervolgens ons met 2 gidsen in een kano de rivier een stuk laten afdrijven met uitzicht op zonnebadende krokodillen. Vervolgens door de grasland- en boomjungle teruggewandeld. En ja, ook nijlpaarden gezien.

Vanavond voor de afwisseling in een op toeristen gericht restaurant gegeten... Mexicaans inclusief gesmolten kaas... dat was lang geleden.

Morgen weer fietsen!

Leuk om te lezen allemaal. En erg herkenbaar. Behalve het nijlpaard. Was dat geen neushoorn ;-) ? Goeie reis verder!