Een hete laatste dag in Buenos Aires

Argentinië, Autonomous City of Buenos Aires

Vanmorgen al vroeg wakker en heerlijk ontbeten. Zo fijn om een eigen, schoon keukentje te hebben. Wel is het al vroeg warm. Sterker, het koelt hier 's nachts gewoonweg niet af. We besluiten eerst maar naar de overdekte markt te gaan, waar we 16 jaar geleden onze boodschappen deden. Toen verbleven we een week in San Telmo, de wijk waar we nu ook zijn. Het is de oudste wijk van Buenos Aires.

De markt is er nog en is niet en toch wel veranderd. De groentestal waar Erwin 16 jaar geleden een foto van me nam, lijkt er nog precies zo te zijn. We gaan thuis de oude foto opzoeken. Maar er zijn ook veel hippe eettentjes en koffiezaakjes bijgekomen. Maar nog steeds erg leuk. Wij drinken onze koffie op de Plaza Dorrego, het oudste plein van Buenos Aires. Heerlijk in de schaduw, want het is nog een tikje warmer geworden. We zoeken verkoelen in het museum voor Moderne kunst. Vooral de kunstwerken met licht en spiegels van Ivan Navarro spreken ons erg aan.

In een park eten we een broodje en wat fruit ondertussen naar papegaaien kijkend en we gaan op zoek naar fietsen. Het Ecobici systeem (zeg maar witte fietesenplan) is een te groot succes dus vaak geen fietsen te vinden. En dan werkt de app ook nog eens niet altijd. Maar we scoren op 2 verschillende 'stations' 2 fietsen en denken richting centrum te fietsen. Fout! Daar is het één grote mensenmassa. Een eindeloze optocht van feestvierders die blij zijn met de nieuwe president die vandaag aan de macht komt.

We besluiten dan maar om richting het water te gaan en bezoeken een opleidingsschip. Altijd leuk!

Zo dadelijk de tassen pakken, want morgen vroeg naar de luchthaven. Als het goed is hebben we een taxi gereserveerd... de mailbevestiging is er nog niet, maar gelukkig rijden er hier heel veel taxi's in de rondte.

Een veilige goede reis terug gewenst!

Mirjam Molenaar 2019-12-11 11:33:15

Goede reis terug naar Nederland. Het weer zal wel tegen vallen maar daar wennen jullie wel weer aan.

Didy 2019-12-11 11:56:01

Dank lieverds! En ja, het weer zal niet meevallen na weken van korte broek en topjes. Vooral de laatste dagen in Buenos Aires ongehoord warm. Zelfs 's nachts ruim boven de 20 graden. Nu op de luchthaven. X, Margriet