Van de bergen naar de jungle

Nepal, Bandipur

Na een heerlijk ontbijtje al vroeg op pad, er stonden 94 kilometers op het programma terwijl de (snel)weg die we zouden nemen tijdens de.aardbeving nogal wat schade zou hebben opgelopen en tevens zouden we op het einde het 1000 meertjes gebied bezoeken waar waarschijnlijk geen asfalt zou zijn.

Voor het vertrek nog even snel wat Nepalese hartige en zoete snacks voor onderweg ingeslagen. We dalen terug naar de snelweg, het wegdek is nat en 1 bocht is zelfs spekglad. Maar we komen veilig beneden en rijden langs een rivier glooiend richting Mugling. Daar aangekomen slaan we rechtsaf en blijkt de weg inderdaad niet altijd geasfalteerd te zijn. We hobbelen toch lekker door, klimmen wat, dalen wat en lunchen wat.

We verlaten de snelweg en komen bij het gebied van de 1000 meertjes waar we 200 roepies (ongeveer 2 euro) entree moeten betalen. Meer dan de moeite waard. We stallen onze fietsen bij een groot meer en wandelen wat rond. We zien enorm grote vogels, maar ook een ijsvogel, herten, een zwijn en..... een zonnebadende krokodil!

We willen het gebied via een achteraf weggetje verlaten, maar die loopt dood op een brede rivier. We fietsen dus een stukje terug en crossen door een landbouwgebied met heel soms een paar meter asfalt. Via een hangbrug en 2 houten planken bruggen komen we weer terug in de bewoonde wereld.

We slapen in een heerlijke accommodatie langs de rivier en met uitzicht op het Nationale Park. Het biertje met groentesnacks met.uitzicht op de ondergaande zon smaakte meer dan goed na bijna 100 km fietsen vandaag. Morgen blijven we hier om met een gids de.jungle in te gaan