Een halve rustdag

Argentinië, Susques

Vanmorgen weer om half 8 op de fiets. Dat was frisjes, maar de zon liet al snel van zich spreken. Het eerste stuk was redelijk vlak en zoefden heerlijk voort. Genietend van de wijdse vergezichten, de lama's, vicuña's en ezels. Na 2 korte klimmetjes en een lekkere afdaling kwamen we in Susques aan waar we al snel een goed hotel vonden. Onze kamer was nog niet klaar dus eerst even wat empanada's gescoord. En daarna een heerlijk warme douche!

Vanmiddag was geluierd en inkopen gedaan voor morgen. Er staan dan 122 km op het programma, maar voor het geval we de bestemming van morgen - Jama, de grens met Chili - niet halen, hebben we wat extra brood, soep & spaghetti ingeslagen. En pinda's.

Bij terugkomst in het hotel raakten we in gesprek met een Frans stel. Zij vertelden ons dat om 17:30 uur de kerk voor hen geopend zou worden. Op zich niet zo bijzonder zul je denken, maar het gaat hier om de oudste kerk van Argentinië. Gebouwd in 1598 en van een ontroerende schoonheid. Voor de bouw werd cactus'hout' gebruikt.

Helaas lukt het ons alleen foto's vanaf de telefoon van Margriet toe te voegen. Zo dadelijk zullen er op die manier ook foto's aan het verslag van gisteren toegevoegd worden.

Heerlijk om met jullie mee te mogen reizen!

Jropdefiets 2019-11-17 14:45:00

Wat prachtig, echt enorm genieten! Dank jullie wel voor het delen.

Mirjam Molenaar 2019-11-18 12:50:31

Leuk die reacties. We zijn weer terug in de bewoonde wereld!

Margriet 2019-11-19 17:24:53

Wauw dat kerkje, dat zie je normaal alleen in bijvoorbeeld een hele oude westernfilm.