Stiekem toch nog niet naar Kathmandu

Nepal, Chitlang

Na een ontbijtje van koffie, wat chapatis en Nepalees brood (denk hierbij aan een soort van platte grote minder vette donut die met jam prima te eten is) beginnen we aan onze laatste etappe.

Na veel gehobbel - want oh ja, de weg is niet geasfalteerd en in erbarmelijke staat - lunchen we met onderweg gekochte chocoladecake en gewone cake (ook bij die laatste komt ons potje jam goed van pas).

We hobbelen nog wat verder en zien vanuit de vallei waarin we fietsen de laatste echte klim van de reis al liggen. Maar ook zien we heel veel leuke accommodaties en al snel blijkt dat we allebei eigenlijk helemaal niet zo'n zin in Kathmandu hebben.

Er is alleen 1 probleempje; ons geld raakt op. Gisteren pinnen lukte niet en €'s inwisselen al helemaal niet. Maar met wat gereken en onderhandelen is het ons gelukt om warm te douchen, te lunchen, dineren, slapen, ontbijten en nog een klein beetje geld over te houden voor de korte, maar hobbelige rit naar Kathmandu morgen.

De lunch was heerlijk; groenten, een eitje, boekweitpannekoeken en thee. Daarna in het zonnetje gelezen en een wandelingetje gemaakt. En dan morgen echt de laatste etappe.