Rain is just confetti from the sky

Zuid-Afrika, Qiniselani Manyuswa

Na een uurtje of 11 geslapen te hebben gingen we goedgeluimd op weg naar… de luchthaven. Alsof we geen genoeg van de luchthaven kunnen krijgen. Eerlijk gezegd was dat om goed muggenspul en nog een verloopstekker in te slaan. We maakten van de gelegenheid gebruik om ook maar wat ontbijtspullen in te slaan en lekkere koffie te drinken. De eerste druppels begonnen te vallen toen wij de eerste pedaalslagen deden.

De miezer ging al snel over in echte regen maar door de aangename temperatuur was het goed te doen. De vooraf uitgezette route bleek inderdaad helemaal te doen te zijn en de snelweg te vermijden. Net voordat we buiten de echte bebouwing kwamen inkopen voor lunch en avondeten gedaan bij een grote, eenvoudige supermarkt. Hier hield de regen het ook voor gezien maar bleef het wel erg grijs.

Al vrij snel na de inkoopstop gingen we onverhard en volgde er een erg mooi stuk – op en neer en op en neer – langs het Inandameer. Minder bebouwing en af en toe ook mooie rotspartijen. Op de camping (http://msinsi.co.za/inanda/accommodation/ ) is het duidelijk laagseizoen; we zijn zo te zien de enige gasten. 3 grazen zebra’s vormen onze buren. En verder kijken we uit over het meer.

Naast onze tent is een overdekte keuken wat voor rondreizende fietsers ideaal is; niet alleen om te koken maar ook om een waslijntje te spannen en een soort van comfortabel een reisverslag te kunnen typen. Nog een voordeel; volop stroom en dat is in de huidige moderne tijd waar een fietser rondreis met heel wat apparatuur beslist een groot voordeel.

GPS track: https://www.strava.com/activities/435517105

Zo leuk, om dit te lezen. Behalve dan van de fietsen die later kwamen, natuurlijk. Succes morgen met jullie volgende etappe! xxx Irène