Een enerverende non-start

Zuid-Afrika, Mount Moreland

Onze reis verliep heel voorspoedig… die van onze fietsen een stukje minder. Zij bleken niet in hetzelfde vliegtuig als wij te reizen maar door zeer hulpvaardige British Airways medewerkers in Johannesburg en Durban wisten we al vrij snel dat er een kans was dat onze fietsen rond 15 uur zouden aankomen.

Nu zijn wij niet voor één gat te vangen dus gelijk maar een plan B gezocht en in werking gesteld. Al vrij snel een leuke accommodatie op 3 km van de luchthaven gevonden: Shapes of Africa (http://www.shapesofafrica.co.za/ ), een aanrader voor mensen die in de buurt van de luchthaven willen verblijven.

Een hutje met een heerlijk bed gehuurd en ’s middags door de uitermate behulpzame eigenaar Ray naar de luchthaven gebracht om onze inderdaad gearriveerde fietsen op te halen. Ray verzorgde ’s avonds ook een lekkere maaltijd die we in het gezelschap van wat Afrikaner werklui (leuk) en “freaking kamikaze mozzies” (door kleding heen stekende muggen – minder leuk) op aten.

De mensen in Thailand 2 jaar geleden waren aardig, maar tot nu toe (goh, we zijn hier toch al minder dan een halve dag) zijn de mensen hier niet alleen aardig maar ook zeer behulpzaam.