Slapen voor nog geen 3 euro

Argentinië, Purmamarca

Vanmorgen ging om 6 uur de wekker. We wilden vroeg op de fiets zitten want normaalgesproken waait het hier 's middags nogal hard. En in een voor ons verkeerde richting. Om 1/2 8 zaten we op de fiets en begonnen we aan de lange klim naar 4.170 meter hoogte. En dat ging eigenlijk best wel goed. Geholpen door de verschrikkelijk mooie omgeving, de afwezigheid van wind en de ons aanmoedigende automobilisten en motorrijders.

Hierdoor hadden we de tijd om heerlijk uitgebreid te lunchen en toch nog redelijk op tijd in Tres Pozos aan te komen. Daar zouden 2 hostals zijn. Nu is dit nogal stoffige gehucht niet groot, maar behalve 1 open en 1 gesloten restaurant zagen we niets. Bij het gesloten restaurant belde men voor ons naar een 'hostal', de dame zou ons komen ophalen. Het wachten begon, een ijsje werd gegeten en na nog meer wachten kwam er een oud dametje aangereden Ze bracht ons naar een kamer met 3 bedden en een badkamer... zonder water. Gelukkig was er in de kamer wel een kraan en een grote emmer. Zo konden we ons toch opfrissen en onze kleren wassen. Overigens weten we ook waarom we zo lang moesten wachten, de vloer was nog snel voor onze aankomst gedweild.

Morgen fietsen we naar Susques, waar hopelijk wel een warme douche te vinden is.

Foto's volgen - het wifi raakt hier overbelast; er komt net een groepje motorrijders het restaurant in die ook van wifi gebruik maken.

Hebben jullie geen last van de hoogte, hoogte ziek of zo? En wat is het op sommige plekken rustig, misschien is dat niet zo maar zo ziet het er op uit op de foto's.

Didy 2019-11-18 14:41:27

Ja Didy het is hier enorm stil. En qua hoogte slapen we vioral slecht. En is Margriet af en toe licht misselijk en heeft ze hoofdpijn. Maar nu weer lager dus vannacht gaan we goed slapen.