Een lange maar betoverend mooie dag

Nepal, Kagbeni

Na een heerlijke nacht op zo waar een zacht matras en onder een heerlijk dik dekbed zaten we net voor 9 uur op de fiets. We.hoopten vandaag Kagbeni te halen omdat we vanuit deze plaats een dagtocht zonder bagage kunnen doen.

Het begin van de route was nog steil, maar ging lekker. De uitzichten waren weer adembenemend. We stopten onderweg voor noedelsoep en appelcrumble met.warme custardsaus bij de Dutch bakery. Een acco met restaurant van een Nederlands-Nepalees echtpaar.

Een aantal keer was de weg weg en liep de route door de rivierbedding. We hielden onze voeten met soms acrobatische toeren net droog.

In Jomsom euro's gewisseld, waarvoor formulieren ingevuld moesten worden en een kopie van een paspoort nodig was. Dat duurde dus wel even.

Na Jomsom ging de weg nog een aantal keer venijnig omhoog en omlaag en de zon verdween achter de bergen. Dat in combinatie met de ijzige stormwind (gelukkig in de rug) maakte het nogal fris. Het kostte Margriet haar allerlaatste krachten, maar Kagbeni is gehaald!

Een fijn hotel waar ik (Margriet) dit in de bijkeuken type, met heerlijk eten en geen warme, maar een hete douche!

Ondertussen ook besloten om hier niet 2, maar 3 nachtjes te blijven. Morgen wasdag en dan wandelen naar een Mustang dorp en dan overmorgen de fietstocht naar Muktinath wat op maar liefst 3.800m ligt.