Margriet neemt het er van

Argentinië, Angastaco

Vandaag fietste Erwin alleen naar Angostaga en kreeg Margriet een lift van het bedrijf waar we onze fietsen van huurden en toevallig op onze route een groep Poolse fietsers begeleiden.

Dit omdat Margriet uitgleed op de natte vloer van het sanitairgebouw en een pijnlijke heup heeft. Er is niets gebroken en na een rustdag gisteren en een autodag vandaag stapt zij morgen dan ook weer op de fiets.

Maar we hebben dus kennisgemaakt met de gratis Argentijnse ziekenzorg. Inclusief röntgenfoto's en een infuus met sterke pijnstillers. Dat duurde zo lang en het was ondertussen al 22 uur dat Erwin maar een pizza ging halen welke we samen opsmikkelden terwijl de pijnstillers hun werk deden. De arts wist ons ook te vertellen dat koningin Maxima regelmatig in Cachi te vinden is. Wij hebben haar niet gezien.

Gisteren hebben we dus maar een extra rustdag ingelast in Cachi. Heerlijk geluierd op de camping, omringd door barbecuende familie's. Want dat is waar Argentijnse campings voor gemaakt zijn. Niet echt om te overnachten - dat is een bijzaak - maar om in grote groepen een flink stuk vlees te grillen en hard muziek te spelen / maken.

We zitten nu in een wat minder onherbergzaam gebied. Fietsen op de rand van een groene riviervallei met veel korte klimmetjes. En morgen veel zand. Maar morgen zijn de laatste 22 km lekker op asfalt! Morgen komen we aan in Cafayate, de wijnhoofdstad met noordwest Argentinië. We nemen er een rustdag; er schijnt een leuk wijnmuseum te zijn.

Och wat een pech, maar fijn dat jullie toch verder kunnen. Bikkel die margriet! Maar de wijn van cafayate is wel een mooi lokkertje om door te gaan 🙂

Roel en jolanda 2019-12-03 09:04:29

De dappere trappers zijn de doorzetters :-)