Klimmen en dalen en klimmen en dalen en klimmen en dalen enzovoort

Zuid-Afrika, Pietermaritzburg

Ook al is het al weer heel wat jaren geleden dat we met fiets en tent op weg gingen; vanmorgen was er al een soort van routine en we zaten dan ook redelijk snel op de fiets. Bij vertrek nog zwaar bewolkt maar dat was van zeer korte duur; de zon kwam snel door en het was een zeer warme dag. Tel daar een groot aantal hoogtemeters (2077) in relatief weinig kilometers (84,4) en de toon voor vandaag is gezet. Vooral omdat men hier niet op een percentje meer op minder kijkt.

De omgeving - voor wat ik er van heb gezien ;-) - was wel heel erg mooi. Waarschijnlijk was de zwaarte aan ons af te zien, want tijdens een fanta-stop in een Tuck Shop (kruideniertje) werd er iemand geroepen om 2 stoelen voor ons te halen! Door ons zeer gewaardeerd! Die Tuck Shops zagen we vandaag redelijk vaak op de route; drinken en eten is op deze route dus geen probleem. Wat ook fijn is, is dat kraanwater in Zuid-Afrika drinkbaar is. Scheelt een hoop gepomp met ons waterfilter.

Nu logeren we bij een warmshower.org adres (zeg maar couchsurfing voor fietsers). Waar we heerlijk verwend worden. Morgen fietsen we weer dapper verder.

GPS track: https://www.strava.com/activities/435517126

Mooi, maar zou mij veel te warm zijn. Jullie hebben goed getraind thuis, maar niet te veel willen hoor. Jullie zullen het in Km. wel hebben uitgedacht, maar de praktijk kan per dag altijd anders zijn toch? Je moet effe wennen aan de warmte e.d. denk ik ook. GENIET VAN DE REIS, vrienden !!

Irène Horstink 2015-11-19 21:06:14

zo juist je ouders op de hoogte gehouden van jullie reis! Knuffel van Muppet, fijne reis en lieve groeten.