Rustdag dus.... wandelen!

Chili, Pukará de Quitor

Wakker worden wanneer je man al heerlijk vers brood en iets lekkers heeft gehaald, wat heerlijk!

We besluiten om vandaag te gaan wandelen naar Pukará de Quitor. Dit is een oude nederzetting net buiten San Pedro. Het laatste bastion tegen de Spanjaarden. Sterker hier onthoofden de Spanjaarden de lokale aanvoerders. De route voert ons langs weer verrassende rotsformaties. Bij de entree grapt Erwin dat we studenten zijn en we krijgen korting. Waarschijnlijk omdat door de zware regenval van nog niet zo lang geleden (!!! en dat bij de droogste plek op aarde !!!) de vesting zelf niet kunnen betreden. Wel wandelen we naar een uitzichtpunt. Juist daar blijken de Spanjaarden hun gruweldaad te hebben begaan.

Het uitzichtpunt bereiken we via een heerlijk slingerend pad. We genieten van de vergezichten. Op de terugweg doen we boodschappen voor de lunch - heerlijk vers fruit - maar ook weer tomaten, avocado en geitenkaas voor de salade vanavond.

P.S. het verhaal achter de rode lama. Tijdens onze eerste echte lange klim (vanuit Purmamarca) vond ik deze inieminispeelgoedlama in de kant van de weg. Het is mijn mascotte geworden. En vanaf vandaag proberen we hem dagelijks op de foto te zetten.

Studenten 😁 met rode mascotte 🤭

Yvonne 2019-11-20 21:48:33

Wat een gave foto's. Prachtig daar!!

Mirjam Molenaar 2019-11-21 16:10:12

Lekker leeg, lekker niks, lekker genieten, er bestaat niks mooiers.