Warner Beach – Shapes of Africa

Zuid-Afrika, Mount Moreland

De eerste 2 uur waren zo ongeveer de minste 2 uur van de gehele reis (alhoewel, de weg naar Thaba-Tseka was ook niet echt een hoogtepunt); havengebied, veel verkeer en… regen. Warme regen! Maar aangekomen bij het strand van Durban hield de regen op en werd het aangenaam benauwd weer. De lokale bevolking was en masse naar het strand getrokken om te surfen, te zwemmen (zeer geconcentreerd, alleen daar waar strandwachten waren die de haaien in de gaten houden), te fietsen, rolschaatsen, barbecueën enzovoort. Wij zagen die alles aan ons voorbij trekken van het terras van Bikes & Beans, een koffie-iets aan de promenade.

Op deze manier zagen we wel alle verschillende 'gezichten' van Durban: haven, villawijken, strand met bijbehorende hotelhoogbouw en later ook nog een sloppenwijk.

Genoten van taart, smoothie & sandwiches – onder het mom van aansterken na Lesotho – vermaakten we ons prima. Toch maar verder gefietst van de Summer / End of Year party bij onze laatste acco ging niet op ons wachten. Via een slalom tussen guards door (wij zouden en moesten zo dicht mogelijk langs het strand blijven fietsen hoewel dit pad eigenlijk alleen voor wandelaars zou zijn…), een voetgangersbrug over de snelweg die uitkwam op een sloppenwijkje en nog wat onverharde paden – lang leve de GPS – kwamen we bijna probleemloos aan bij Shapes of Africa.

Bijna, want 5 km voor de acco begaf en kabel van Margriets achterversnelling het zo goed als en was er alleen nog een zeer beperkte verzet beschikbaar. Te beperkt om het laatste steile heuveltje op te fietsen. De acco http://www.shapesofafrica.co.za/ werd toch goed bereikt en het feest was in volle gang; heerlijke reggae en reggae-hiphop muziek, leuke mensen en fantastisch eten. Ons prima vermaakt!

GPS track: https://www.strava.com/activities/445174536

Nog heerlijk even genieten. Goede Reid gewenst en tot gauw!

Irene 2015-12-06 17:43:03

Leuk die foto in het blauw {staat je goed}! Geniet er nog even van en "wel thuis".