Een drukke dag...

Nepal, Kathmandu

Een drukke dag en toch een kort verslag. Morgen willen we namelijk niet al te laat vertrekken om echt aan onze reis te beginnen.

Vanmorgen al iets voor 9 uur bij de Tourist Board Office voor de de trekkerskaart en vergunning welke we nodig hebben voor de Annapurna trekking. 2 x een formulier invullen, 2 x 2 pasfoto's inleveren en 2 x 2.000 Nepalese roepies inleveren en... we kunnen op reis!

Via de fietsenmaker (helaas nog dicht) op de fiets naar de Vajra Academy welke heerlijk buiten Kathmandu is gelegen. Erwin en ik waren in Nederland vrijwilliger voor de Stichting Vajra en sinds wij in Frankrijk wonen doneren we 1 € van onze Les Camélias facturen aan deze stichting. De bouw van deze ecologische school met internet volgden we op de voet. We werden ontvangen door Udit, een oud-leerling die nu zelf op de school werkt. In uitstekend Engels kregen we een rondleiding langs de zonne-ovens, de biogasinstallatie, de moestuin en de klaslokalen. En vervolgens een heerlijke lunch gekookt op zonne- en biogas energie met groenten en rijst uit de schooltuin. De filosofie van de school was een ware inspiratie!

Via achterafhobbelpaden en soms zelfs een single trail naar de fietsenmaker waar bijna alle draaiende onderdelen van Erwins fiets zijn vervangen. Een fietstocht in de al wat donker geworden heksenketel verliep goed, 't is gewoon een kwestie van "go with the flow".

Zo dadelijk even naar de route voor de komende dagen kijken, onze tassen pakken en dan morgen... en route! Wanneer we weer internet hebben... we gaan het zien!