Semonkong- Wildkamperen

Lesotho, Qacha's Nek

Rond 7 uur al op de fiets en de eerste uren verliepen vlot. Onze Belgische motorrijdende buren haalden ons op een gegeven moment in en voorzagen ons van flessen water. Maar goed ook, want man oh man, wat was het vandaag heet. We gingen ook niet meer echt de hoogte in (toch wel weer 2000 hoogtemeters gemaakt) en het was hot hot hot.

Maar… toen kwam de lekke band soap: we stopten om heel snel een heel koude liter ananas Fanta weg te werken. Erwins fiets viel ondertussen 3 x om, en bij het wegrijden bleek hij een lekke band te hebben. Een geluk bij een ongeluk want anders had hij nooit beseft dat tijdens de val er wat spullen (o.a. gereedschap, binnenbanden etc.) uit zijn tas waren gevallen. Wat glas verwijderd uit de buitenband en een reservebandje gemonteerd. Dapper begonnen met pompen en volgens Margriet liep er lucht uit. Volgens Erwin niet. Dit alles in de volle zon. En maar pompen, en pompen, en pompen. Totdat eindelijk ook Erwin lucht hoorde ontsnappen.

De schaduw van het winkeltje waar we de Fanta kochten maar opgezocht. Heerlijke animatie voor de lokale bevolking. Gelijk maar de 2 bandjes geplakt en toen weer pompen. Dat ging toch wel sneller dan de 1e keer ;-)

De hele dag reden we door een oranje canyon landschap. Erg mooi.

We vonden een redelijke wildkampeerplek bij dam aan echte rivier met lauw water waar je dus niet echt van afkoelt maar wel redelijk schoon van werd. Ook hier boden wij volop animatie aan de plaatselijke bevolking. Die overigens zelf deels aan de overkant woont en of wadend of met een roeibootje naar de overkant gaat en dus voor ons voor animatie zorgde.

Nog zo’n 30 km tot Qacha’s Neck, de grens met Zuid-Afrika en dan nog 40 km onverhard tot Matatiele. Overmorgen door naar Kokstad, ons busticket lijkt te gaan lukken – fingers crossed.

GPS track: https://www.strava.com/activities/442619125

Ik geniet iedere keer van jullie reisverslag en de mooie foto's. Wat is het een prachtig landschap. Nog hele fijne dagen want het einde is "in zicht". Geniet nog van het mooie weer want hier regent het alleen maar. Lieve groet, Didy

Didy Karman 2015-12-01 20:56:56

Wat een prachtig natuurschoon dat is nog eens wat anders dan de Katwijkse duinen! Goeie reis verder en een lieve groet, tante Ali.

tante ali 2015-12-01 22:22:37

Goedemorgen! Duim met jullie mee voor de bus tickets! Geniet nog van de mooie natuur! Liefs van uit hier!

Mirjam Molenaar 2015-12-02 09:11:50

Wij genieten mee, nog een fijne tijd en een goede reis terug. Lieve groetjes van pa en ma en een knuffel van Muppet.

Piet en Diny 2015-12-02 10:30:55

Hoi lieve vrienden, We hopen met jullie mee, dat jullie de busticket kunnen gaan gebruiken. Nog 1 week genieten (haha en ook afzien! begreep ik) Wat een mazzel dat jullie de reparatiespullen nog hebben. pff. We wensen jullie nog een prachtige laatste week en een goede terugreis. Liefs, Irène en Jean-Paul.