Thaba-Tseka – Marakabei Lodge

Lesotho, Maseru

Na een bezoekje aan Mr Bread om wat zoete, witte broodjes in te slaan, zaten we iets na 8-en op de fiets. Vrij snel begon de klim naar de Mokhoabong Pass (2.820 m), in de klim zaten wat kleine afdalingen, maar door het heerlijke asfalt verliep het soepel. Het landschap is net ietsjes groener dan de afgelopen dagen. Gedurende een kilometer worden we ook nog gezelschap gehouden door een local op een echte fluorescerende Raleigh mountainbike met alleen een achterrem. Toen het weer begon te klimmen keerde hij – zeer verstandig gezien die ene rem – weer om. De volgende pass – de Cheche Pass (2.516 m) ging ook lekker en daarna een heerlijke afdaling naar de Marakabei Lodge (1.841 m).

Rond half 1 zijn we hier al. Eigenlijk te vroeg, maar tussen hier en Roma – de volgende stop – zijn er weinig accommodaties, behalve een wat duur hotel bij de Mohale dam. En morgen gelijk weer beginnen met een klim van 800 hoogtemeters; lijkt een soort gewoonte te worden ;-)

We zetten hier dus onze tent op, op een lekker vlak stukje gras, vlak bij een rivier. Het meisje van de receptie komt ons waarschuwen dat er een groep komt picknicken. Die groep blijken wat onderwijzers uit Maseru – de hoofdstad – te zijn, die een bbq komen houden. Het is een vrolijke boel en de dames willen graag met ons op de foto.

De Zuid-Afrikanen van de camping in Himeville strijken ook hier neer. Leuk!

GPS track: https://www.strava.com/activities/440913110

Leuk, dat jullie wat aanspraak hebben onderweg. Fijn om te horen dat alles goed gaat daar( behalve die lekke band dan.) Goed drinken,blijven insmeren en genieten en veel foto's maken! Veel plezier!!