Matatiele – Kokstad (Mount Curie campsite)

Zuid-Afrika, Kokstad

Rolling rolling rolling, rolling rolling rolling…. Rowhide!

Vandaag een eenvoudige etappe met weinig hoogtemeters; op en neer, op en neer, enzovoorts en dat in een wijds landschap vol met kuddes koeien. En vaak zagen de vogel-met-extreem-lange-staart. Zo lang dat deze moeite heeft om te vliegen. Het was lastig om er foto’s van te maken maar er zijn er 2 een soort van gelukt; 1 keer zittend op prikkeldraad en 1 keer in volle vlucht.

In Kokstad een stuk pizza gegeten en bij de Spar boodschappen gedaan; vanavond geen ui-tomaat-pasta, maar paprika-champignon-ui in pindasaus met mie. Vervolgens op zoek naar de camping bij het natuurparkje Mount Curie http://www.kznwildlife.com/mount-currie/142-mountains/mount-currie/490-camping-caravanning-mount-currie.html. Volgens een website en de medewerker van het gemeentehuis 2 km buiten Kokstad, maar…. echte campingkilometers dus 4 kilometer. Maar we klagen niet, een heerlijk plek aan een stuwmeertje, heerlijke hete douches en uitzicht op bokken (een soort herten, maar wat voor soort weten we niet) op de berg. Op weg naar de camping ook nog even gestopt om een bavianenfamilie te bekijken.

Morgen rond 17 uur nemen we hier vandaan de bus naar Warner Beach. De bus zet ons af bij een backpackersaccommodatie met camping. En dan nog 1 etappe; terug naar de accommodatie waar onze reis begon en waar de hoezen voor onze fietsen en tassen opgeslagen liggen.

succes, geniet nog even en goede reis terug naar de startplaats. xxx

Irène Horstink 2015-12-04 16:01:53

Fantastisch die vogel het lijkt wel een sluier! Lieve groetjes, ook van PIet, Diny en Muppet.

tante Ali 2015-12-04 16:47:03

Ik heb genoten van jullie verhalen en foto's (die kale bergen vond ik wel een beetje bizar, een maan landschap gelijk) Fijne sinterklaas vanavond mét echte Pieten! Kom weer veilig naar huis.

Albert 2015-12-05 18:51:11

Prachtig mooi reisverslag! En erg leuk om jullie kilometers en vooraal hoogtemeters te volgen ;-) De vogel met de idioot lange staart is het mannetje Widowbird ;-) Doet het goed bij de vrouwtjes schijnbaar...