Glengarry campsite (Kamberg) – Gox Hill Trout Lodge campsite (Himeville)

Zuid-Afrika, Himeville

Net voor achten op pad; met een heel bruin brood om de dag mee door te komen. Het idee was om een kilometer of 61 te fietsen maar dat werden er 92! Op deze manier minder kilometers naar de fameuze (angstaanjagende) Sani Pass. De route was net zo schitterend als zwaar – en geloof me, het was heel erg mooi.

Maar ook heel veel gestuiter want niet altijd was er een spoortje waar je lekker met je fiets kon fietsen. Maar ook - in the middle of nowhere - opeens 1,5 km asfalt!

Onderweg mooie vogels en blesbokken gezien, maar ook koeien met fuchsia roze uiers ;-)

In Himeville eerst op krachten gekomen bij de plaatselijke pub met een Fanta en vervolgens op zoek naar een camping. Onze short cut bleek helaas niet mogelijk – een hek hield ons tegen – dus heerlijk wat extra kilometers kunnen maken. Maar uiteindelijk een heerlijk plekje gevonden op de tot nu toe goedkoopste camping maar tevens de camping met de beste keuken. De eigenaar was er niet dus maar een briefje op de deur van de boerderij gedaan en ons tentje opgezet. 's Avonds gezellig gegeten met Afrikaanse gasten die ons toch wel een beetje bang maken voor Lesotho…