Veilig aangekomen

Nepal, Kathmandu

Na een voorspoedige reis gisteren aangekomen in Kathmandu. Fietsen opgehaald en naar ons overnachtingsadres gefietst. Over de 7 km deden we 5 kwartier. Het was een reuzenslalom tussen auto's en scooters door, ondertussen flink fijnstof happend en een overdosis toeteren te verwerken krijgen ondanks de 'verboden te toeteren' borden. De kettingbreuk op Erwins fiets hielp ook niet. Bij inspectie vanmorgen bleek zijn ketting sowieso niet in goede staat te zijn, dus morgen maar even terug naar de fietsenverhuurder.

We slapen overigens in het huis van Pushkar Shah, een Nepalese wereldfietser welke we tijdens onze reis in Zuid-Amerika 2003-2004 tweemaal hebben ontmoet. Net zoals wij stelt hij zijn huis open voor andere fietsers via Warmshowers.org. Heerlijk om een basis in Kathmandu te hebben, waar we ook wat spullen kunnen achterlaten (rugzakhoezen, spijkerbroeken, etc.) welke we tijdens de reis niet nodig gaan hebben.

De beslissing om wel of niet de Annapurna trail te gaan doen is nog niet genomen. Mijn (Margriets) keelontsteking is nog steeds niet helemaal genezen en de vervuilde lucht in Kathmandu helpt niet echt. Ach, we kunnen die beslissing 'en route' nemen.

Vandaag doen we het rustig aan, de reis heeft er toch wel een beetje ingehakt. En door het tijdsverschil (4 uur en 3 kwartier) een wat vreemde nacht gehad. Ook wel omdat we gisteravond om 20:00 uur plaatselijke tijd al in bed vielen.

Lekker geslapen.? Meestal ff wennen eerste paar nachten. Snel uit Katmandu weg en lekker de schone lucht in.Dan herstelt je keelontsteking hopelijk als sneeuw voor de zon! Veel liefs Jeanette

Jeannette 2017-11-18 10:11:26

Hihi, geslapen in etappes. We doen het dus maar rustig aan vandaag. Komen er net achter dat het hier al weer half 4 is en dat we de lunch gemist hebben. Tja, zo komen we niet echt in het ritme ;-)