Dag 15 Senggigi, Lombok

Indonesië, Senggigi

Vandaag hebben we moeite met wakker worden, maar het moet toch want we gaan vandaag wat mooie plekjes van lombok bekijken. We ontbijten, en dit keer laten we het fruit en de cornflakes vervallen (in verband met tijdgebrek) en hebben we ipv ei, wentelteefjes en een chocolade croissant. Het is weer heerlijk! Dan lopen we naar de receptie en daar staat onze gids al te wachten. Hij heet Zúl. We rijden langs de kustlijn met adembenemende uitzichten. We stoppen op een aantal plekken om foto's te maken. Aan de andere kant van het water zien we de vulkaan van bali waar we met onze villa in bali ook uitzicht op hadden, dus we voelen ons thuis. Ook zien we vanaf deze kant de 3 gili eilanden liggen, meno, air en Trawangang. Op 1 uitzichtpunt wilt Zúl een foto van ons maken alleen het plekje waar we moeten gaan staan daar voel ik me niet heel veilig. Maar de foto's zijn inderdaad mooi. Dan rijden we een heel eind door de bergen in want volgens Zúl zijn we de drukte voor en dat is mooier bij de watervallen. Onderweg stopt hij als hij vrouwen in het land aan het werk ziet. Het is hier echt vrouwenwerk om de rijst van het veld te halen. Er zijn meerdere rijststrengen aan elkaar gebonden en die hakken ze dan los met een soort zeis. Ik mag het ook proberen en het is best zwaar maar het lukt me. Dan rijden we weer verder. Na een lange rit de bergen in stoppen we nog bij 1 uitzichtpunt en ook is nu de Rinjani vulkaan zichtbaar alleen de top is niet zichtbaar want het is bewolkt vandaag. Toch raar als je bedenkt dat de vulkaan in Sumatra net is uitgebarsten. Dan zijn we eindelijk bij de watervallen. Met een gids lopen we een trap af door de geweldige jungle. Dan komen we aan bij de eerste waterval en hij is adembenemend mooi en hoog. We maken wat foto's en de gids zegt dan gaan we nu naar de tweede nog mooiere waterval. We komen langs een tunneluitgang wat water doorheen loopt. En de gids geeft aan dat het een mooie afsluiter is om daardoor terug te komen. Ik slik even als ik het gaat in kijk de donkerte in.... maar zover is het nog niet. Ineens loopt er een flinke aap voorbij en de gids zegt ik hou hem in de gaten want deze grote apen zijn soms agressief als ze honger hebben. Ok.... mijn hartslag zit nu sky high. Maar dat is de enige aap die we zien. Dan lopen we over een betonnen brug met een leuning aan 1 zijde. En ik maak de fout... ik kijk de diepte in. Als ik veel later met knikkende knieën aan de andere kant ben. Vraagt reggy of ik huil.... uhm... ja kom we lopen verder :-) we lopen nu echt dwars door de jungle en moeten door de rivier. Reggy krijgt de slippers van de gids te leen. Het is wel een avontuurlijke tocht. We voelen ons en soort indiana Jones op zoek naar een geweldige natuur schat. En dan naar veel geploeter komt de geweldige waterval in zicht. Het is er geweldig mooi en op een iets lager niveau gaan we zwemmen in helder koud water. Ook krijgen we daar ons lunchpakket met een sandwich met kip en koude friet en fruit. Het is best lekker en we kletsen wat met onze gids die met 7 dagen in de week werken gewoon maar 500.000 Ruphia verdient per maand. Dit is ongeveer € 33.55!! Dit maakt ons nog dankbaarder dat wij hier op deze geweldige adembenemende plek op aarde mogen zijn op dit moment. Dan gaan we weer onze weg terug vervolgen. Dan komen we weer aan bij de hoge brug en snapt reggy wat ik op de heenweg had want hij heeft nu pas de diepte in gekeken. Mijn knieën knikken nog en dan is daar het gat van de tunnel. De stroming is er best sterk en de gids heeft een klein lichtje op zijn telefoon. De gids loopt voor dan ik dan reggy. Mijn ademhaling versnelt en mijn knieën knikken. Als we bij het eerste gat boven ons met licht komen. Vraagt de gids waarom ik zo adem. Reggy she got a panic. Ik kom wat bij een we lippen verder. Langzaam begin ik weer te relaxen. Het was en geweldige beleving maar we zijn blij dat we het einde hebben gehaald. Boven staat Zúl we op ons te wachten. Hij zegt jullie kunnen hier naar de wc want dat duurt weer even. Ik ga er binnen en het is en staan wc.... nou laat maar :-) (na Thailand nooit meer hihi) dan rijden we terug en gaan we langs de eerste moskee van lombok. Het is en bamboe hut met een gong erin. En er staan wat gebouwen rondom met daarin mensen begraven. Het stelt maar weinig voor. Dan wilt hij nog met ons langs het monkey forrest rijden en hij koopt pinda's voor de apen en voor ons. Maar dan breekt er een flinke onweersbui los. En keren we om omdat het blijkbaar gevaarlijk is in de bergen en de apen nu de jungle in zijn gegaan. We rijden dus weer richting ons hotel en sporen nog bij een parel juwelier en souvenir winkel maar we kopen niks. Terug in het hotel nemen we afscheid van Zúl en gaan nog even relaxen. We eten vanavond lekker in het hotel met kaarslicht aan zee met live muziek. Ze zingen zelfs tulpen uit Amsterdam voor ons. We genieten nog van een lekkere cocktail en gaan nu nog even relaxen in onze villa. Morgen weer een nieuw avontuur voor de deur want dan gaan we verder naar eiland nusa lembongan. Truste alvast en hopenlijk weer tot morgen als we WiFi hebben. Xxx vanuit lombok

Nou dat was nog een avontuur zeg, maar erg mooi om te zien natuurlijk☺ Geniet lekker schatten! Xx

Linda 2016-05-22 16:59:56

Mooie foto's & weer een mooie dag beleefd.. Wel een avontuur weer zeg! Grappig dat ze tulpen uit Amsterdam voor jullie hebben gezongen! Geniet van de avond en alvast veel plezier voor morgen. Xxx ons

Ilona & Tommie 2016-05-22 17:51:32

Leuk reisverslag mr and ms jones . Hopelijk morgen weer een leuk avontuur . Slaap lekker , morgen weer lekker fit !!!! Xxx

john en annemiek 2016-05-22 18:02:38

We volgen jullie met veel belangstelling zoals wij het zien hebben jullie een top vakantie Heel veel plezier. Groetjes

Toos & nico 2016-05-22 18:08:27

Weer een mooi avontuur schatten, maar ik snap dat je ff in paniek was, ik ben nu bij Anne , en we zeggen net, daar ging ik van mijn leven niet doorheen. Nou gelukkig weer veilig terug, op naar morgen , weer een nieuw avontuur. Genieten maar weer Dikke kus voor allebei

Jolanda 2016-05-22 18:45:01

Mooi avontuur, maar ik krijg al hartkloppingen bij t lezen. Want t is en blijft dier en natuur en je weet niet wat voor reactie er komt. Dus gewoon lekker relaxen verder en geen gekke dingen meer doen. En lekker uitgerust thuis komen. Xxxxx mama opa omaen een knuffel van diva.

anja. 2016-05-22 20:22:53

Wel super mooie foto's hoor. Xxxxxxx.

anja 2016-05-22 20:26:14

Pffff....wat een avontuur. ....had idd zo uit een film kunnen komen!! Wij doen het jullie niet na hoor.... Prachtige foto s ...jullie zien er super uit !! Succes en geniet nog even ...voor je het weet zie je ons weer haha... Xxxxxsen van ons

Ome Johan en tante ria.... 2016-05-22 22:02:11

Pfff, die brug!! Ik krijg al knikkende knieën als ik er alleen maar aan denk poehpoeh. En die tunnel ook al zoiets bah. Maar jullie zijn er weer veilig doorheen gekomen gelukkig. Mooie foto's!! -xxx-