Dag 13 Las Vegas, Nevada - Mammoth Lakes, California

Verenigde Staten, Las Vegas, Nevada - Mammoth Lakes, California

Dag 13 is alweer aangebroken. We laten de gekte van Las Vegas voor wat het is en vandaag komen we aan in de 7de staat van de 8 waar we doorheen reizen, California. We ontbijten en maken nog wat foto's in dit geweldige hotel. Dan gaan we uitchecken en rijden we via Deathvalley naar Mammoth Lakes. Met 24 flessen water en nog wat frisdrank moeten we ongeschonden door het soms warmste plekje op aarde komen. We stoppen bij het begin om het bord te fotograferen. Het is al aardig warm en er staat een harde woestijnwind waardoor je bijna gezandstraald word. We rijden door de droogte richting Zabriskie Point. Het is inmiddels 111 graden. Als we de auto uitkomen voel je de hitte en vooral de droogte. De harde wind blaast je bijna weg en voelt als een hete föhn. Pas terug in de auto kan je lichaam gaan koelen en zweet je je suf. Het is duidelijk dat je lichaam dit zonder water niet lang aan kan. We rijden verder en we rijden soms door een mistbank van zand. Dan stoppen we bij een stuk dat lijkt op een Sahara. Het zand Brand je voeten en er staan borden om je te waarschuwen voor de hitte. 1 tekst is Heath kills. We rijden snel door en dan word aangegeven dat de airco uit moet. omdat de auto anders oververhit raakt zetten we hem uit. Later mag hij gelukkig weer aan want we koken bijna. Onderweg stoppen we nog om te eten en een keer om van chauffeur te wisselen en Marc gaat rijden. Dan komen we aan in Mammoth Lakes. Ons alweer 8ste hotel, Mammoth Mountain inn, is een skihotel en bevind zich tussen de skiliften. We stappen uit en de truien moeten weer aan want het is nu 54 graden. Onze kamer is simpel, groot en netjes. De man bij de bali zegt dat we het eten uit de auto moeten halen want er zijn beren in dit gebied. We douchen en gaan eten. Dave eet kip en Marc en ik zalm en het is heerlijk. Het hotel geeft een Oostenrijks gevoel. Nu zijn we op de kamer film aan het kijken dus tot morgen xxx. (Vandaag 335 mile gereden)

als we naar de foto,s kijken kunnen we de hitte bijna voelen. ben blij dat jullie door deze woestijn heen zijn. veel plezier en groetjes van ons. xxxx.

anja 2014-09-26 07:31:09

Hoi Daan, weer een vinkje op je lijstje. fijn dat jullie de woestijn ongeschonden zijn doorgekomen. jullie zullen flink moeten wennen aan de temperaturenhier haha veel plezier nog X

Natasja 2014-09-26 12:00:12

Hey daan.....zoo zit bijna een damp om je lichaam van de hitte.....maar moet alles een keer meemaken......die beren moeten maar doorlopen hoor!! Veel plezier weer♡