dag 15

Thailand, Cha-am

Ik wordt wakker en bedenk me dat de zon vandaag niet erg schijnt. dan ga ik naar buiten en zie dat het zelfs regent. we komen in de ontbijtzaal aan en zien Corry, fred, joost en Christina. allemaal met een beteuterd gezicht. we eten maar op ons gemak nu en spreken af dat als het niet droog wordt gaan we vanmiddag naar de shoppingmall. Ik heb geluk want ik heb om 11.00 uur en massage geboekt. dus om iets voor 11 uur ga ik naar de spa en ik moet eerst een lijst tekenen met dingen die ik eventueel mankeer en of ik de massage soft medium of deep wil. Ik kies voor medium en ik krijg koude thee met een heerlijke smaak. dan moet ik meelopen en krijg ik eerst een heerlijk voetbad. daarna krijg ik een nek schouders en rug massage, dan een voet massage waar ze mijn hele benen in meeneemt en het eindigt met een hoofdmassage. Ze zegt wel dat ik iets minder stress moet hebben terug in Holland en anders moet ik maar in thailand komen wonen :-) dan neemt ze me mee naar een andere ruimte waar ik een manicure krijg. en dit alles voor 950 bath, dus nog geen 25 euro. en dan is dit nog een dure versie maar het was heerlijk en ik ben helemaal ontstresst hihi. Als ik bij de rest kom is het droog maar nog erg bewolkt dus we besluiten naar de shoppingmall te gaan. Maar we moeten optijd terug zijn want remco en miranda gaan vandaag naar huis. Het centrum is heel groot en ze hebben er hele mooie dingen. Ik koop nog een zonnebril en krijg van pa en ma een hele mooie boeddha. helemaal happy gaan we om 17.00 uur terug want de taxi wacht alweer. weet gaan snel bij het zwembad en lobby en kamer van miranda en remco kijken maar we zien ze niet. Dus we denken dat ze aan het eten zijn. Iets voor half 7 staan we allemaal op de gang en kloppen we weer aan maar ze zijn er niet. we gaan naar de lobby en ook daar zijn ze niet. Wij moeten nu met z'n 7e naar de andere kant van het hotel voor het loy krotung festival, of wel festival van lichtjes. Om half 8 loopt fred Nog langs de lobby, maar weer niemand. en om kwart voor 8 lopen Ik en corry, weer niemand. De receptie geeft aan dat ze wel uitgechekt hebben. Dan zegt en Nederlander dat ze eerder moesten vertrekken en om 19.00 uur zijn gegaan. we zijn er allemaal al van. Maar het festival gaat door. Iedereen is van het personeel is in klederdracht, er wordt thais gedanst, tussendoor is een heel goed duo aan het zingen. en er is een lekker thais buffet. dan krijgen we allemaal een krutong. Dit is een soort bloemstuk met wierook en kaarsjes erop. normaal laten ze deze op de zee los maar aangezien onze zee levensgevaarlijk is doen we het op het zwembad. Je moet hem aansteken, iets wensen en op het water zetten. Heel mooi is het al waaien veel kaarsjes al snel uit. Dan word er nog die kinderen thais gedanst en worden er mensen uit het publiek gehaald. papa mama en ik zijn alle drie de sjaak. dan gaat het duo weer zingen en wordt er gedanst. al bij al dus een mooie laatste avond. Al missen we allemaal de rest van de groep. Nu ga ik snel slapen want een mug heeft me net aangevallen heb 14 bulten waarvan 12 op 1 been en ik hoor er nog 1 vliegen dus ga op jacht. truste

wat een prachtige verhalen en belevenissen! ben trots op je en als je terug bent wil ik alles horen en zien natuurlijk. groetjes aan je pa en ma. xx