Dag 10 Gili Trawangang

Indonesië, Gili trawangang

De wekker ging vanochtend vroeg omdat ketut ons op komt halen om ons naar de boot te brengen. We genieten nog 1 keer van Wayan en Wastimi's ontbijt en ketut is er 07.50 uur. Wayan en wastimi moeten lachen als ze zien dat wij met bloemen mis you op het bed hebben gelegd. We maken nog wat foto's met z'n alle en dan moeten we toch echt gedag zeggen. Maar wayan zegt we nemen geen afscheid we zeggen gewoon tot de volgende keer! We vinden het werkelijk allemaal jammer dat we toch echt moeten gaan. Het is druk onderweg en we zijn om 08.57 uur bij de haven. We nemen afscheid van ketut en dan mogen we al op de boot. Ondanks dat ik een waterrat ben heb ik het niet zo op boten. De koffers gaan eerst aan boord dan wij. Het zijn allemaal bankjes achter elkaar en we krijgen water en uitleg over de veiligheidsmaatregelen. En daar gaan we dan.... we varen behoorlijk hard. Reggy word een beetje misselijk en ik geef hem 2 reistabletjes. Ik neem er zelf 1 want heb nergens last van. En zeg nog dat ik niet zo'n last heb als we zo hard gaan maar juist bij het dobberen . Bij reggy gaat de misselijkheid voorbij en hij heeft zijn muziek op staan. Ik probeer wat te slapen want ben lui en heb toch nergens last van. Totdat...... een vrouw naast me in een zak begint over te geven. Ik probeer me op 500 miljoen andere dingen te focussen maar helaas ik word misselijk. Dan denk ik dat we er zijn maar we blijken bij lombok te zijn maar gelukkig zijn we aan wal want tot overmaat van ramp scheurt de zak van die mevrouw en zit ze helemaal onder. Gelukkig gaat ze er uit en als ze terugkomt gaat ze ergens anders zitten. Ze verontschuldigd zich nog wel aan me maar ja voor haar is het nog rotter. Dus ik bied haar een pilletje aan. Maar ze zegt dat ze er bijna is. Het volgende eiland is gili air. Die mevrouw gaat inderdaad van boord maar ik zit nog kotsmisselijk aan boord. gelukkig na een lange rit van bijna 3 uur zien we dan eindelijk het bord welcome gili trawangang. Dit eiland is en eiland waar gemotoriseerde voertuigen verboden zijn. Er zijn 2 opties, je loopt naar je hotel of je neemt paard en wagen. Wij lopen eerst linksaf en een aardige man verteld ons dat ons hotel ongeveer op 3 km afstand ligt. Te voet best te doen maar met ons gewicht aan koffers niet. We drinken eerst iets lekker aan zee met mooi helder blauw water en wit stand en gaan dan dus op zoek naar iemand met en paard en kar. Na een tijdje vinden we er 1. De man laad de koffers in en we hebben gelijk al medelijden met het arme beest. We rijden naar ons hotel wat iets van de boulevard vandaan ligt maar er hoort wel een privé strand bij met bedjes en parasols. We krijgen en welkomstdrankje en ze leggen uit dat we altijd fietsen mogen pakken. Dan laat ze ons onze kamer zien. Hij is mooi, groot en met een terras aan het zwembad. Binnen bestaat uit een zit een slaap gedeelte en een badkamer. Er word aangeklopt en ze komen fruit en een taartje in de vorm van een hartje brengen voor onze huwelijksreis. In de middag zwemmen we lekker en relaxen we wat. Dan gaan we optijd douchen en lopen naar de boulevard. Het eiland is te beschrijven als een surf/duik/snorkel walhalla met winkeltjes, restaurantjes en barretjes. Het stikt er van de Australiërs en ze rijden er dus op fiets of met paard en wagen en het heeft een adembenemend mooi strand met uitzicht op lombok en de ander eilanden. Met de fiets kun je in 45 minuten het eiland rond rijden. We eten heerlijk recht aan zee en kijken wat bij de winkeltjes om dan nog even lekker op 1 van de vele terassen en heerlijke cocktail te drinken en langzaam via de nu wel donkere weg (gelukkig maar kort) naar het hotel te lopen. Daar drinken we nog wat en nu gaan we even bijkomen van deze lange verassende dag. Maar weer een geweldige dag! Tot morgen allemaal xxx

Ziet er ook weer Prachtig uit! :)

Ilona & Tommie 2016-05-17 16:38:31

Hey daantje en reggy,t ziet er weer top uit. Dat is pas echt een honeymoon. We zijn hier wel een beetje jaloers hihi. Maar lekker genieten met zijn tweetjes Xxxxx mama.

anja 2016-05-17 18:18:32

Hallo tortelduifjes gelukkig ook wi fi super foto'S !!! VEEL PLEZIER XXxx

john en annemiek 2016-05-17 19:19:00

Hallo Hallo. ...Beste luitjes !! Weer heerlijk om te lezen....behalve dat verhaal van misselijk en een gescheurde zak...hahaha Maar weer prachtige foto s ...geniet nog lekker van het land en van elkaar!! Xxxjes van ons

Ome Johan en tante ria.... 2016-05-17 19:34:08

Hoi lieffies, gaat goed zo met jullie hè? Nou lekker genieten hoor en graag mooie foto's blijven maken! Kunnen wij hier mee genieten! Liefs en dikke kus 💋

Loortje 2016-05-17 20:02:33

Nou daantje en Reggy , t ziet er allemaal weer super mooi uit. Lekker verder gaan met genieten dan maar. XXX voor allebei

Jolanda 2016-05-18 15:24:54

Ziet er allemaal weer super uit daar! Dat van die zak met overgeef had ik ook niet volgehouden zonder misselijk te zijn hoor. ik ruik het zowat helemaal hier! Arme vrouw! hihi Blaas maar een beetje van dat heerlijke weer deze kant op, het weer mag hier wel wat beter!! Tot de volgende keer!! -xxx-