Dag 16 Yosemite NP, California - San Fransisco, California

Verenigde Staten, Yosemite NP, California - San Fransisco, California

(gister 122 mile gereden) Zo, we zijn na een opfrissende douche en een lekker ontbijt alweer op weg van Yosemite naar de legendarische stad, San Francisco. De weg vanuit El Portal word ineens over een brug geleid. Er blijkt een deel van de berg waartegen de huidige weg loopt ingestort te zijn en daarvoor is de brug aangelegd. We rijden een stuk en hebben dan dorst dus we stoppen bij een tankstation. Al snel komen we er achter dat we nu niet in het beste dorp van Amerika aan zijn gekomen. We blijven hier dus ook niet lang. We ruilen de mooie bergwegen in voor vlakke landschappen met in de verte het zicht op de bergen. De aantal rijbanen word ook wat omhooggetrokken en ook de hoeveelheid verkeer word per mile meer. En dan word het ineens heel druk op de weg, het blijkt onze eerste tolweg te zijn. Daarna rijden we via de Bay Bridge, met uitzicht op de Golden Gate bridge en Alcatraz de gigantische stad in. We eten even een broodje bij Subway en gaan dan een erg steile weg omhoog. Dat is wel even wennen voor het stoplicht en Dave rijd met piepende banden weg. We besluiten de auto bij het hotel te parkeren en niet meer van zijn plaats te rijden. Ons hotel, Super 8 Fishermans Warf, is echt mooi en netjes en de ligging is perfect aan Lobard street. Dan gaan we San Francisco in en lopen via het bekende haarspeldbochten stuk van Lombard street. Het wandelen is nog steiler dan stukken van onze hike in Bryce Canyon. Dan lopen we richting Fishermans Warf. Het is er erg gezellig met leuke winkeltjes en terrassen. Overal staan straatmuzikanten. We lopen pier 39 op waar de zeeleeuwen lekker liggen. Ze stinken behoorlijk maar het is een leuk gezicht al die beesten op elkaar. We nemen de taxi terug en bij het hotel aangekomen gaat Marc als eerste douchen maar hij komt er weer uit want krijgt de douche niet aan. Er zit geen pin om ipv de kraan de douche kop te gebruiken. Dave probeert ook nog wat maar nee hij doet niks. Dan ga ik het vragen en toch blijkt de kraan een pin aan de onderkant te hebben :) Daar hadden we wel aan gedraaid maar hem naar beneden trekken dat nou net niet. dus toch een lekkere douche voor ons. De straat verder staat bekend om zijn restaurants dus daar gaan we waar eten. Het smaakt zo lekker dat we zelfs een toetje nemen. De barretjes zijn hier wel een stuk vandaan dus morgen willen we met de taxi gaan. Alvast truste allemaal. Tot morgen xxx (vandaag 192 mile gereden)

Hallo Daantje, leuk hoor om je verslag te lezen. Een aantal punten ken ik nog uit mijn bezoek aan de states maar dat is al wat jaartjes geleden geweest nl in 1974 !! Ook toen ben ik bij Fishermans Warf en de bruggen geweest. Nou genieten jullie maar lekker verder en als je blijft schrijven dan genieten wij hier ook mee. Veel plezier nog en tot het volgende verslag. Big hug and kissss X

Loortje 2014-09-29 19:26:01

wat leuk die zeeleeuwen. En dan gaan jullie vandaag naar alcatras toch? wat een mooie reis , dus nog lekker genieten alle 3. Dikke x pa en ma. en ook van opa en oma.