Dag 9 Page, Arizona - Antilope Canyon - Grand Canyon

Verenigde Staten, Page, Arizona - Antilope Canyon - Grand Canyon, Arizona

Zo na een zware nacht waarin ik behoorlijk ziek ben geweest worden we om 7.00 uur wakker. Gelukkig voel ik me, buiten wat keelpijn, weer de oude. Vandaag gaat de trip weer verder richting Grand Canyon en hebben we vanmiddag nog een tour door Antilope Canyon. Ik skype even met pa en ma en Reggy, want ik mis ze wel hoor! We ontbijten en het regent heel hard. Vannacht hebben we ook onweer gehad. Dan gaan we weer even naar de supermarkt en we gaan op zoek naar een nieuwe koelbox want de andere heeft het begeven. Dan worden de koffers weer ingepakt want we moeten om 11.00 uur uitgecheckt zijn. We hebben de tour pas om 13.30 uur geboekt dus we gaan nog even langs Horseshoe Bend. Een super mooi uitzicht over een kloof in de vorm van een hoefijzer. Het is echt griezelig hoog maar je moet iets over hebben voor een gave foto. Dan hebben we nog wat tijd over dus we gaan even relaxed op het terras zitten. Om 13.00 uur gaan we naar het kantoor waar onze Antilope Canyon tour zal beginnen. We worden opgehaald in een open truc en ik ben blij dat ik me niet als vannacht voel want het is een hobbelige route. Daar aangekomen word er van alles verteld door onze gids Valérie. De meeste mensen die in dit gebied werken zijn indianen. (het beeld van indianen in een film moet wel wat aangepast worden. Er is er niet 1 slank te noemen en ze zijn heel sloom)Ze geeft ons veel informatie en geeft ons tips om foto's te maken. Het is er heel druk maar ze zorgt dat we alles goed kunnen fotograferen. Het is mooi om doorheen te lopen en te zien hoe deze kloof is ontstaan Door water en wind. De tour duurt 1,5 uur. Als we bij onze auto terug komen eten we een broodje en er komt een man aan die een praatje met ons maakt. Op het einde van het gesprek vraagt hij ons om wat geld. Nou de indianen vragen hier overal al genoeg voor en zijn vrouw was gewoon werken had hij verteld dus wij vonden het niet nodig :) Hij bedankte ons voor de kennismaking en ging weer weg. Wij zetten onze 3 uur durende rit naar Grand Canyon door. Als we aankomen bij de Grand Canyon balen we dat het zo lang duurt voor men door de ingang is. als we bij het hokje aankomen snappen we het. De al wat oudere man maakt graag een praatje. Hij ziet aan Dave zijn rijbewijs dat we Nederlands zijn en laat een medaille zien. Ik zeg de avondvierdaagse. Hij bleek 5 jaar geleden meegelopen te hebben in Nijmegen. Hij vond onze kroketten uit de muur gek en vond in Nederland wandelen een stuk makkelijker doordat het zo vlak is. Ik ben het na mijn tocht door Bryce Canyon helemaal eens. Dan gaan we bij Dessert View ons eerste stukje Grand Canyon en Colorado River zien. het is mistig maar weer adembenemend mooi. Zo'n diepe kloof is het. Dan komen we bij ons hotel aan Canyon Plaza Resort. Het is een mooi hotel en bij onze kamer aangekomen zitten er heel veel motten buiten. Helaas komen we er achter dat we ze ook binnen hebben. Dave en ik zijn er niet erg happy mee dus onze reddende engel Marc maakt ze wel even dood. Dave wilde ze liever naar buiten jagen maar dat waren het er echt teveel voor. Het levert wel een leuk stukje film op :) Het is al half 8 dus we besluiten iets te gaan eten. We gaan naar Big E een steakhouse aan het einde van de weg. Het is een gezellige echt Amerikaanse tent met weer grote porties en dit keer ook een hoge rekening. Maar het was lekker en meer dan genoeg en midden in grand canyon dus dan is dat te verwachten. Dan gaan we naar de kamer want morgen willen we veel gaan doen. Tot morgen! Xxx (vandaag ongeveer 150 mile gereden)

Hoi daantje Je vertelt het echt zoo mooi dat we het bijna zelf meemaken!! Geniet er lekker van .......... Wel voorzichtig met al die geldvragende vreemdelingen!!? Liefs van ons♡

ria 2014-09-22 10:18:48

hey meid, weer prachtige foto's. veel plezier met de helikoptervlucht, want krijg net je smsje hihi. xxx pa en ma.