Dag 18 San fransisco, California - Monterey, California

Verenigde Staten, San fransisco, California - Monterey, California

We pakken even een kaneelbroodje bij het innieminnie ontbijt, de rest is ook al zo goed als op, en dan gaat de trip weer verder. De koffer word weer gepakt en de auto ingeladen. Bijna om de hoek van ons hotel staan we dan eindelijk oog in oog met de Golden Gate Bridge. Je ziet hem in zoveel films en dan is hij ineens daar. We maken foto's en lopen er overheen. Ook dit geeft weer een te gek gevoel. En we hebben geluk hij staat net niet in de mist. Dan rijden we langs Alamo Parc. Hier staan de 6 Sisters. 6 gekleurde victoriaanse huisjes met daarachter de skyline met wolkenkrabbers. Een erg mooi contrast. Dan gaan we San Francisco toch echt verlaten. Als we op de snelweg rijden rijden we iets te hard en ineens zien we een motoragent. Hij meet duidelijk onze snelheid en rijd ook de snelweg op. Er zit 1 auto tussen en we weten dat we aan de kant moeten..... Maar we hebben geluk de zwaailichten gaan aan en de auto achter ons moet naar de kant. Pffff de adem kan weer uit :) We hebben er honger van gekregen dus stoppen bij een motel aan zee. De zee is ruig en de wind hard. We eten een lekkere lunch en rijden door via highway 1 naar Santa Cruz. Daar aangekomen is het heerlijk warm weer alleen blijkt het seizoen toch echt voorbij te zijn. En buiten een mooi strand is het een dooie bedoeling. We drinken even wat, gaan nog even tanken en vervolgen dan onze weg richting Monterey. onderweg komen we in de file. Er blijkt een ongeluk gebeurt te zijn. Het is bijna 17.00 uur als we aankomen in Monterey. We hebben een mooi hotel en het blijkt een klein vissers plaatsje te zijn. We gaan nog even zwemmen en daar zit een ouder Nederlands stel. We raken aan de praat en het blijkt hun 6de keer in amerika te zijn en ik begrijp wel waarom. Ze zijn deze reis in Canada begonnen en dat hadden ze 3 dagen sneeuw. Ik ben blij dat het bij ons boven 0 graden is gebleven :) Dan gaan we douchen en richting Fishermans Warf. Er blijkt een Farmersmarkt te zijn en het is echt een leuk stadje. We krijgen overal voor de restaurants clam chowder aangeboden. Dit is een soort romige vissoep. We besluiten bij een visrestaurant te gaan eten en het eten is werkelijk heerlijk. Dan lopen we op ons gemak terug naar ons hotel want morgen hebben we een flinke reis voor de boeg. Truste allemaal xxx

hoi Daantje heb weer zitten genieten,ga nu weer naar pc pff... groetjes en xx pa en ma.