Dag 26/27 Miami via Detroit naar Nederland

Verenigde Staten, Miami via Detroit naar Nederland

De wekker gaat om 06.30 uur en we krijgen gelijk een appje dat onze vlucht naar Detroit is vertraagd. In plaats van 11.40 uur vliegen is het 12.02 uur geworden. We ontbijten en om 08.00 uur brengt de pendelbus ons naar de vluchthaven. We checken in via de selfservice maar mijn paspoort pakt hij niet. Ik moet in een andere rij gaan staan en de vrouw aan de bali geeft aan dat detroit een kleine luchthaven heeft dus we kunnen de aansluiting van 16.23 uur vanuit Detroit makkelijk halen. Dit keer hoeven de koffers er namelijk niet uit. De koffers worden ingecheckt en we gaan door de bodyscan en bagagescan. We winkelen wat en zien dan dat onze vlucht is vertraagd naar 12.40 uur. Nu word het krap. Marc belt met een hulptelefoon naar delta en ze raad ons aan de vlucht naar Amsterdam om te boeken. Gelukkig kunnen we 2 uur later om 18.16 uur van Detroit naar Amsterdam. Maar mijn paspoort doet het nog niet in het apparaat dus we moeten weer terug naar de bali aan het begin van de terminal. We moeten onze bagagestickers laten zien en aangeven welke kleuren onze koffers zijn want deze moeten natuurlijk ook over naar een ander vliegtuig. Daarna moeten we voor de 2de keer door de bodyscan en bagagescan. Dan een broodje eten en dan mogen we eindelijk het eerste vliegtuig in. De vlucht gaat goed en na 2,5 uur landen we in Detroit, Michigan. De landing is door turbulentie wat heftiger maar alles gaat prima. Detroit heeft een hele mooie luchthaven waar je kunt kiezen naar je gate te lopen of ze hebben een treintje. We lopen nog even langs de winkels en komen dan aan bij Gate A40. We stappen in met de hoop dat we kunnen slapen zodat we weer in Nederlands ritme komen. We zetten alle 3 een film op en ondertussen krijgen we eerst wat drinken met nootjes en later eten. We nemen alle 3 de bbq chicken en het is echt lekker voor vliegtuig voedsel. Dan komt er nog koffie thee of water en dan voor wie wilt een flesje water. Als de film is afgelopen ga ik proberen te slapen maar het lukt niet. Ik zet ten einde raad een masker op mijn ogen dat we gekregen hebben. Marc slaapt ondertussen en Dave is ook nog wakker. Ik kijk nog even op de klok en het is 3.00 uur Nederlandse tijd. Ik val even in slaap maar om 3.40 uur schrik ik wakker. Deze held heeft een nachtmerrie gehad over de film Final Destination, maar dan zelf in de hoofdrol. Voor degene die de film niet kennen. Ik had 1 vliegtuigongeluk met geluk niet meegemaakt en nu was deze vlucht omgeboekt en ik werd wakker op het moment ons vliegtuig neerstort. Nou ik voel me even niet top zo echt leek het. Moet toch iets minder film kijken denk ik :) Marc en Dave slapen nu beide. En ik zie op de teller dat we nog 3 uur en 41 minuten moeten vliegen. Toch nog maar even proberen te slapen denk ik. Uiteindelijk is het toch een film geworden dus weinig geslapen. Na de film komt er nog een ontbijt en dan ben ik nog een klein half uurtje van mijn pa, ma en mijn lieve schat vandaan. Dan gaan we landen en ik zie ineens dan voor de helft. Ik doe maar even rustig aan. We stappen al om kwart voor 8 uit het vliegtuig. Dan snel door de douane en dan vergeet ik nog bijna mijn telefoon. Als ik bij de kofferband kom hebben Dave en Marc onze koffers al. Dus nu door 1 deur!!!!!! En daar zijn eindelijk mijn lieve pa en ma en mijn lieve schat. Ik omhels ze stevig. En dan afscheid nemen van Marc en Dave. Raar zo na bijna 4 weken, 27/7 bij elkaar. Marc en Dave thanks voor de geweldige vakantie! !!! Ik zal jullie missen, en snel foto's en film kijken. Iedereen die dit verslag hebben gelezen, laatste keer xxx en nu weer bedenken waar volgende reis heen gaat met mijn schatje

Bedankt voor je leuke reisverhalen! Groetjes hanny liebe

hanny liebe 2014-10-09 18:35:10

hoi vakantiegangers waren weer blij om jullie 3en terug te zien op schiphol. zullen de prachtige reisverslagen missen. groetjes xxx henk en anja.

anja 2014-10-10 08:02:54

bedankt voor het schrijven van de verslagen Daantje! fijn dat jullie het zo naar de zin hebben gehad. superfijn dat jullie weer veilig in ons kikkerlandje zijn xxx