Dag 12 Gili Trawangang

Indonesië, Gili trawangang

We worden toch optijd wakker rond 08.30 uur. We zien mama's sms of we geen bereik hadden. Er was natuurlijk geen verslag gekomen :-) nou vandaag dan dubbel geluk voor jullie want vandaag 2 verslagen. We typen het verslag zetten het online en gaan dan lekker ontbijten. We eten eigenlijk te veel alleen dat was ik vergeten te vertellen we hebben hier een weegschaal op de kamer en ik kon het niet laten ben er zenuwachtig op gaan staan maar nog niks erbij :-) dan pakken we de spullen en gaan we naar het strand. En de snorkels gaan mee. Ik ben al lang bij het rif als Reggy aankomt. Hij vind zijn snorkel en bril niet fijn want er komt water in en hij kan niet ademen. We ruilen van bril en snorkel. En bij mij gaat het gewoon goed met deze bril en snorkel. Na 5 seconde hoor ik geproest en Reggy beweert dat zijn snorkel (de mijne dus) lek is. We ruilen nu alleen van snorkel. Ik heb weer nergens last van :-) ik ga nu ff verder met snorkelen en houd Reggy in de gate. Ik zie de mooiste vissen, geel met zwarte, wit met zwart, kleine, grote en een nemo. Ik heb het al vaker gezien maar het blijft mooi ook al het koraal. Dan kijk ik naar Reggy en die komt met z'n snorkel af naar me toe gezwommen, half hyperventilerent. Ik zeg hem op zijn rug te gaan dobberen maar dat gaat niet. Ik pak zijn spullen aan en ga op mijn rug dobberen zodat hij op me kan hangen en snel gaat het beter. Daarna kan hij gelukkig ook genieten van al het moois onder water. (Oja we zijn ondertussen nog 2 keer van bril gewisseld) na het 2 keer wisselen zit mijn bril ook niet meer goed en moet ik even dobberen om weer op adem te komen. Dan gaan we maar weer terug naar de kant. We zonnen lekker en lezen wat en luisteren muziek onder het genot van een lekker koel drankje. Heerlijk is het. Dan gaan we lunchen in een leuk tentje met leuke bankjes als tafel (zie foto) als we terug zijn is de zee al weer een stuk terug getrokken. We proberen er nog in te gaan maar het blijft te lang ondiep. Reggy haalt zijn knie open en een splinter in zijn hand. Verder gaat het goed met hem :-) we lopen naar het hotel en gaan nog even zwemmen in het zwembad. Reggy met zijn snorkel, gelukkig zijn er maar 2 andere mensen in het mega lange zwembad :-) dan gaan we weer douchen en gaan we eten bij dezelfde tent als gister. Er zit live muziek en nog goeie ook dus we blijven hier heel de avond. Later op de avond worden er ook tafels neergezet voor een spel dat je hier overal terugziet. Je moet met een balletje in bierglazen van de tegenpartij gooien en dan moeten ze dat opdrinken. En bij de moeilijkere versie zit er een plaat tussen. Het is grappig om te zien hoe enthousiast hier sommige in op gaan. Vandaag gaan we redelijk op tijd terug want morgen om 12.00 uur moeten we hier weer uitchecken. En met paard en kar weer naar de haven want om 13.45 uur vertrekt onze boot weer naar Lombok. Hopelijk weer WiFi dus tot snel xx

Haha heel herkenbaar van Reggy en zn snorkel!:) leuke verslagen weer.. geniet nog even van jullie laatste dagje & op naar het laatste avontuur. Xxx van ons

Ilona & Tommie 2016-05-19 18:00:48

Nou dit was eigenlijk niet zo n leuke dag voor Reggy dan, geef er gauw een kus op, en snel verder met genieten hihi. Ik wens jullie weer een fijne reis naar jullie volgende bestemming Groetjes en een dikke kus

Jolanda 2016-05-19 18:05:35

Kusje erop ??

john en annemiek 2016-05-19 19:13:12

Ahhh t zit reggy niet altijd mee ...maar gelukkig kunnen jullie ook nog genieten!! Jullie hebben het heel gezellig samen . Heel veel kussen en knuffels van ons ook van antwan Destiny en lindsey 😚😚😚😚 Hopelijk tot het volgende verhaal!! Xxx

Ome Johan en tante ria.... 2016-05-19 19:21:45

Haha niet echt Reggy zijn dag dus. Ik zie jullie al helemaal voor me met dat geruil van bril en snorkel haha ;-) Ik heb al medelijden met het paardje voor de kar met die zware koffers van jullie, arm beest hihi Geniet er nog ff van -xxx-

Natasja 2016-05-19 21:13:33

Was weer heel gezellig zo te lezen. Morgen dus naar lombok en daarna nog een ander eilandje voor dat jullie weer terug zijn op balie toch? Veel Plezier op de boot en hopelijk niet misselijk nu. Xxxx mama.