Dag 5 Desa tumbu

Indonesië, Desa Tumbu

Vannacht hebben we weer heerlijk geslapen en zijn nu om half 9 wakker. Vandaag zouden we eigenlijk met een gids rond gaan rijden maar dat is verzet naar morgen. Daarom besluiten we te gaan fietsen. Toen ik gister aan wayan de fietsen vroeg keek ze me aan alsof ze zich afvroeg of ik een zonnesteek had. Nu staat ze weer in de keuken en is ze een gemixte fruitdrank voor ons aan het uitpersen en 2 pannekoeken aan het bakken. Het is maar goed dat we gaan fietsen want sonja haat Wayan :-) na het eten pakken we de fietsen. Wayan zegt dat bij het grote gebouw een markt is maar dat dat te ver fietsen is. Ze wijst naar de berg aan de andere kant van het dal. Volgens wayan kunnen we het best naar links gaan buiten de villa. Ze kijkt nog even naar de fietsen en zegt dan dat ze blij is met haar scooter. Waar heel Bali geloof ik blij mee is zoveel rijden er. We rijden naar links en ik breek al bijna mijn nek omdat mijn zadel naar beneden zakt. Reggy probeert het vast te zetten maar het lukt niet dus ik laat hem laag. De weg naar links is nogal eng met losse steentjes dus we gaan toch maar naar recht. Het eerste stuk lopen we want het is veel te steil. Beneden aangekomen gaan we fietsen richting Amlapura. Dan komen we langs een bord met daarop Hardy vermeld en daaronder een pijl naar rechts en dan 3 mentera. We willen daarheen want dat is en grote supermarkt hier blijkbaar. Wat 3 mentera betekent weten we niet want we kunnen hem niet vinden. Overigens is de weg nu ook omhoog lopend en is het vandaag zo warm dat we op een gegeven moment maar weer gaan lopen omdat we niet meer vooruit komen. Ook alle Balinese bevolking lacht naar ons. Al geloof ik dat ze gewoon denken die zijn gek. We komen bovenaan de berg en er is inderdaad markt. We lopen er even rond er staat veel fruit, vissen met de koppen er nog aan in de volle zon, kleren die wij als poetsdoek gebruiken en de mensen kijken ons aan en lachen naar ons en zeggen ons gedag. Volgens mij hebben ze nog nooit een blanke gezien. Na de markt ben ik blij dat Wayan ons de bonnetjes laat zien van de supermarkt. We besluiten terug te rijden en stoppen bij een winkeltje en halen er een flinke fles water, en flink pak wierookstokjes en een bal. We zijn hier net € 1, 60 voor kwijt met een ongunstige wisselkoers. We kijken de man aan voor de bal en die begint te lachen en zegt tegen reggy "pak jij hem maar, jij bent langer" de bal hangt namelijk aan het plafond. Dat is denk ook de reden dat mensen Reggy allemaal aankijken op de fiets. De terugweg gaat makkelijker want nu is het merendeel bergafwaarts. Gelukkig doen de remmen het. We nemen nog wat foto's onderweg en komen snel weer aan in de villa. Wayan vraagt waar we geweest zijn en als we het vertellen zegt ze dat dat niet kan zo ver op een fiets in deze korte tijd. Wayan gaat boodschappen doen en wij plonsen na veel water drinken in het zwembad. Verder liggen we lekker in de zon en later trekken we toch maar naar de schaduw want het is vandaag erg warm. Ook spelen we Skip-bo en de ambtenaar heeft gelijk... naar al de jaren kan ik nog steeds niet tegen mijn verlies en vliegen de kaarten bijna in het rond. Na het douchen is natuurlijk wayan er weer en eten we heerlijk knoflookbrood vooraf, als hoofdgerecht kip met rijst en groente en als nagerecht gebakken banaan met chocoladesaus. Na het eten gaat ze voor een hele week popcorn bakken omdat ze ons zo lief vind. Wij gaan in de bank zitten en zitten net te kaarten als ineens de bank doorzakt. We roepen Wayan en ik zeg lachend dat we te dik worden van haar eten. Ze lacht en haalt de beveiligingsman erbij. Maar helaas het hout van de bank is zo rot als wat, dus the end voor de bank. Nou wij gaan weer lekker chillen (een strandbad fungeert nu als bank) tot morgen allemaal! Xxx

Haha wat leuk wat jullie meemaken :). Wayan verwent jullie goed hoor ik wel.. jammer van de bank.. maar ik geloof dat jullie genoeg zitplek hebben in jullie mooie villa! Jullie krijgen allebei een pootje van Hunter en de groetjes van ons! Xxx

Ilona & Tommie 2016-05-12 16:08:59

Geweldig om te lezen ....lekker eten en chillen!! Grts van ons dikke kussss

Ome Johan en tante ria.... 2016-05-12 17:34:05

Weten jullie zeker dat jullie maar twee stoelen nodig hebben op de terugvlucht over 2 eenhalve week hihi. Als jullie nu al door de bank zakken hihi. Of misschien zijn ze jullie aan t vetmesten en zitten jullie straks in zo'n grote ijzeren pot met allemaal balineesjes erom heen hahaha. Grapje is zo fijn dat jullie daar lekker genieten met z'n tweetjes. Dikke x ook van opa en oma,en een knuffel van diva.xxxx mama

anja 2016-05-12 18:17:35

Haha echt weer iets voor jullie om door die bank te zakken. Eten klinkt heerlijk, kan je die Wayan niet mee hier naartoe nemen?! Oja wil jullie nog even zeggen dat je een beetje op je pinpas moet letten. bij Peggy en Arjen ( waar ik poets) hebben ze de passen geskimmed in Bali, zij zijn vorige week terug gekomen! opletten dus. Verder lekker blijven genieten van jullie honeymoon. Wij blijven goed op de hoogte zo, erg leuk om te lezen. -xxx- <3<3