Dag 3 Yellowstone NP, Wyoming

Verenigde Staten, Yellowstone NP, Wyoming

We zijn gister dus om 10.30 uur gaan slapen en ik word om 12.00 uur wakker en heb daarna ieder uur gezien. Door de hoogte heb ik het nogal benauwd. Yellowstone ligt op de 2100/2500 meter hoogte. Ook Dave heeft slecht geslapen. Als we wakker worden kleden we ons weer warm aan want het is aardig koud geworden in de lodge. We lopen naar het restaurant voor ontbijt en bij het meer aangekomen staan 2 bizons ons op te wachten. Ik wil ze filmen maar de camera doet het niet. later gelukkig weer wel. Het ontbijt is beter dan het avondeten en daarna gaan we weer op pad. We gaan eerst boodschappen doen en tanken. Daarna stoppen we bij het mud volcano area. Het is een rare gewaarwording dat er stoom uit de grond komt maar super mooi is het weer. Jammer dat de zwavellucht misselijk makend is. We vervolgen onze weg naar Norris geysers. We maken hier een mooie wandeling van ongeveer 5 km langs hot springs met de mooiste kleuren en kleine geisers. Het lijkt wel een maanlandschap met de mooiste kleuren erin. Vervolgens vertrekken we weer en stoppen onderweg op een picknickplaats. Even lekker in het zonnetje zitten. Het is nu ongeveer 23 graden. Na de picknick neem ik plaats achter het stuur. Het is even wennen een automaat maar hij rijd heerlijk. We rijden Door naar 1 van de hoogtepunten van Yellowstone, Old Faithfull. Dit is een enorme geiser die redelijk stipt een eruptie krijgt. Wij zijn er nog niet zo lang als hij begint. Het is er erg toeristisch en wij vonden Norris een stuk mooier. Maar we kunnen hem weer afvinken van ons amerika to Do list :) We rijden nu weer richting ons hotel want dat is nog een stuk rijden. Onderweg gaan we nog langs wat kleine geisers en dan gaat Marc het laatste stuk rijden. Want ik heb erg buikpijn. Gelukkig zakt het later en val ik nog een stuk in slaap onderweg. Bij ons hotel aangekomen gaan we naar onze lodge en Dave heeft erg keelpijn. we gaan nog even douchen en eten. Het eten is gelukkig een stuk beter als gister. We lopen terug naar de lodge. Het is er zo donker dat Marc nog in een diepe plas stapt en we ineens met z'n 3e van de weg af zijn gelopen het gras in zonder dat we het door hadden. We besluiten nog wat te lezen en om 21.30 uur gaan we slapen. morgen hebben we een lange rit voor de boeg richting ons hotel in Logan. Truste tot morgen xxx (vandaag hebben we 122 mile gereden)