dag 7

Thailand, chiang rai

vandaag mogen we uitslapen, om 7 uur gaat dan ook de wekker :-) maar de koffer kan blijven staan want we blijven hier nog een nacht, en dat is absoluut geen straf. we ontbijten en dan vertrekken we weer met de bus. Op een bepaald punt stoppen we en moeten we in pickups gaan zitten om de bergen verder in te rijden. ze brengen ons naar de ahkastam, deze mensen leven nog In bamboehutten al beginnen ze ook door te krijgen dat het wel wat luxer kan en er staan dan ook al wat betonnen woningen tussen. Ze laten ons wat vallen voor dieren zien en hun huizen en ze hebben een bepaalde klederdracht. hun hoeden zijn van allerlei muntjes. tevens ligt het dorp in een mooi gebergte met een adembenemend uitzicht. daarna komen we weer terug bij de pickups en rijden we terug naar de bus. het is een stoffige rit. dan gaan we weer naar een gezellig restaurantje voor de lunch. het is heerlijk en we hebben ook een keer bami naast rijst :-) en heerlijke ananassap. we vertrekken nu naar het opiummuseum. in het grensgebied van birma, Laos en Thailand groeiden vroeger veel pappaverbloemen. hiervan werd opium gemaakt. overigens niet van elke pappaverbloem kan dit dus we hoeven niet ineens klaprozen te gaan plukken in nederland. het grote deel van de bevolking was dan ook verslaafd. in het museum was te zien hoe mensen aftakelde door de opium en hun hele oogwit werd geel. het was een erg indrukwekkend museum maar voor mij bleef het een museum ;-). daarna vertrokken we naar de gouden driehoek. dit is het gebied waar Laos, birma en Thailand bij elkaar komen. Het zaad van de pappaverbloem werd vroeger het zwarte goud genoemd vandaar de benaming gouden driehoek. we varen over de mekong rivier achter ons verlaten we Thailand, links van ons ligt birma en rechts Laos. aan de vlaggen op de boten zie je waar een boot vandaan komt. en vaar je 8 uur verder door kom je uit in China. ook loopt deze rivier naar cambodja en vietnam. het is leuk om te kunnen zeggen dat we dus ook in Laos en Birma zijn geweest maar voor de rest is het hetzelfde als ons eigen drielandenpunt in Vaals, ook saai dus haha. Birma heet trouwens tegenwoordig myanmar. om 17.30 uur komen we terug in ons hotel. Met een aantal van ons gaan we nog snel even een duik in het zwembad nemen, wat naar onze mening toch niet erg warm is. Het is immers ook al donker buiten. Om 19.15 uur moeten we bij de bus staan want letitia en gail (de andere reisleidster) hebben een verrassing voor ons. Ze hebben 15 wensballonnen gekocht die we per stel op moeten laten, Ik laat hem op met letitia. Dit waren veel grotere als van ons hoor natas ;-) en deze gingen wel de lucht in hihi. super mooi!! Bij sommige waaronder de mijne hing er zelfs vuurwerk onder. 1 van onze groep zei "Ik weet wel wat onze vrijgezel wenst" maar dat vertel ik jullie wel als hij uitgekomen is :-) daarna bracht letitia en paar van ons naar een heerlijk restaurant. Je kon er thais eten maar ook Hollands en uit meer landen. Ze hadden zelfs zuurkool en gehaktballen. Ik nam pizza en pa en ma snitzel. heerlijk even geen rijst! Daarna gingen we nog even over de avond markt. Ik kocht een tas voor 125 bath, dit is dus ongeveer 3 euro en daarna vonden Ik en Christina alle 2 en portemonnee leuk en de rest zei dat we moesten afdingen. dus met zweet op onze voorhoofden gingen we proberen 2 portemonnees voor 300 bath te krijgen. Ze wilde 400 dus wij liepen heel stoer door. Iedereen lachen want ze kosten 190 en 230 bath. Wij hadden het stik warm en vonden nergens anders dezelfde. dus we wilde ze toch hebben en we besloten 1 voor 1 terug te gaan. Uiteindelijk had Ik hem voor 180 en Christina voor 220 bath dus samen 410 bath :-) iedereen lag helemaal in een deuk. maar wij hadden onze portemonnees voor omgerekend 3, 25 en 5, 10 euro. dus prima deal vonden we. Nu lig ik weer in bed en ga ik snel slapen. truste

haha hier ging het dus wel goed met de wensballon. die van ons vloog toen meteen in de fik hahah