dag 4

Thailand, kanchanaburi

vandaag gaat de wekker half 6. Kwart over 6 moet de koffer buiten staan, dan ontbijten en dan rijden we om 7 uur dan eindelijk weg om uit Bangkok te ontsnappen. we rijden naar de grootste drijvende markt van thailand. als we aankomen gaan we in een motorbootje waar 6 mensen in kunnen. we varen op goede snelheid langs een mooi smal water waar mooiere huizen te vinden zijn dan in Bangkok. ook zien we tussen de stroomkabels hele webben vol grote spinnen, maar snel doorvaren dus :-) als we stoppen kunnen we te voet over de markt of in een smal roeibootje verder varen. we gaan met 7 personen met een roeibootje mee. dit is niet te beschrijven. zo druk dat het was. allemaal bootjes met souvenirs en etenswaar. onze boot scheurde zelfs open op de terugweg omdat we tegen een andere boot botste, gelukkig mochten we snel uitstappen. mama en ik zaten voorin dus dat was veel boten wegduwen voor eigen veiligheid. daarna zijn we nog een stukje over de markt gelopen en daarna weer de bus in. Letitia, onze reisleidster had op de markt fruit gekocht voor ons om te proeven. het was gebakken banaan, mangostine, ramboetan en pommelo. de eerste twee waren heerlijk de andere 2 waren niet geweldig. de volgende stop was het museum en de begraagplaats voor de slachtoffers van de brug over de river kwai. heel indrukwekkend. wat was het erg voor die mensen. zo hard werken en geen eten en alle ziektes terwijl de Japanners gewoon later voedsel en medicijnen bleken te hebben. Op de begraafplaats zijn we langs de nederlandse graven gelopen echt erg als je alles herinnert wat je in het museum gezien hebt. daarna gingen we dan echt naar de brug over de river kwai. eerst wat eten met uitzicht op de brug. en opa hij was anders als in de film, maar in de film is een neppe brug in sri Lanka. maar ik kan zeggen dat ik op de echte heb gestaan. heb speciaal voor u veel foto's en een filmpje gemaakt. daarna hebben we met een echte oude trein een stuk gereden langs het 2de zwakke deel van de beroemde rails. dit was een stuk tegen een berg aan. mensen vielen vaak naar beneden tijdens het werk. dit was onze laatste stop. we reden door naar ons 2de hotel waar we om 18.00 uur aankwamen. dit was een hele mooie tuin met de gebouwen rond een mooi zwembad, gelegen aan de river kwai. dus we doken met een aantal mensen nog lekker even het zwembad in daarna snel douchen want daarna gaan we, om 20.00 uur met z'n alle eten in het hotel. het zou een bbq zijn maar ze bakte alleen hamburgers :-) gelukkig hadden we een keer friet en heerlijke gebakken banaan. verder was er natuurlijk rijst :-) daarna lekker het bed in. we hebben wifi dus even contacten met het thuisfront en dan slapen. tot morgen!