Dag 2 Bozeman, Montana - Yellowstone NP, Wyoming

Verenigde Staten, Bozeman, Montana - Yellowstone NP, Wyoming

Om 06.00 uur worden we wakker. Dave heeft iets minder geslapen. We douchen en gaan ontbijten. Het is een klein buffet maar netjes en lekker. Om 08.30 uur nemen we de shuttle naar het autoverhuurbedrijf de chauffeuse verteld ons dat het donderdag zelfs gesneeuwd heeft. De auto is een witte Toyota Rav 4 met lekker veel ruimte. en dan gaat onze roadtrip eindelijk beginnen! Op naar Yellowstone de West entrance. We rijden tussen mooie bergen en rivieren. Het is niet te beschrijven hoe mooi het is en wat voor gevoel het geeft. Onderweg stoppen we bij de supermarkt voor ons middageten. we hebben een koelbox van tempex met ijs en rijden maar weer. We stoppen als eerst bij de rivier en de truien kunnen uit want het is inmiddels heerlijk en helder weer. Dan komen we aan bij Earthquake lake. in 1959 is hier bij een aardbeving een berg in de Madison River terecht gekomen. Het heeft een mooi uitzicht en we besluiten hier te picknicken. Na het eten is onze volgende stop yellowstone. we komen aan aan de Westkant. Ons hotel ligt in het midden van het park aan het meer. Maar we besluiten eerst naar het noorden te rijden. Onderweg zien we elanden, bizons en veel mooie natuur. Je moet hier zijn geweest om te weten hoe mooi het is. Dan komen we aan in Mammoth. Het staat bekend om de hot springs. Helaas zijn er al heel wat droog komen te liggen. we wandelen een stukje en rijden nu richting ons hotel. onderweg komen we nog langs tower fall een mooie waterval. De weg daarna is langs diepe ravijnen dus Dave kan zijn lol niet op. Ik ben daarentegen erg blij dat we er doorheen zijn. Ineens is er een file, wat erg vreemd is in zo'n uitgestrekt gebied als dit. later zien we dat een hele kudde Bizons aan het oversteken is. We zijn teleurgesteld dat we geen beren hebben gezien. En ineens is er weer een heleboel drukte op de weg.... en ja hoor aan de overkant van de rivier zit een zwarte beer. Dave is zo enthousiast dat hij de koppeling snel induwt om te parkeren maar dat hoeft niet in een automaat dus ik vloog bijna in Marcs nek. maar het was het waard we hebben de beer gezien :) dan komen we om half 8 aan in ons hotel, de lake lodge. We moeten snel eten want het restaurant sluit om 9 uur. Het eten is niet geweldig maar eten is ook niet waar amerika om bekend staat. dan gaan we naar onze lodge. het is een gezellige houten hut waar je volledig van de wereld bent afgesloten. Geen tv, geen wifi en gewoon niet eens netwerk. Dus dan maar slapen naar deze lange dag. Truste en hopelijk tot snel xxx (vandaag ongeveer 300 mile afgelegd)