dag 9

Thailand, Chiang mai

Vandaag gaan we om 8.15 uur, na een heerlijk ontbijt, eindelijk naar de olifanten. we rijden een uur door prachtige natuur. Dan komen we aan en gaan we eerst op een bamboevlot. We zitten er met z'n 5e op en 2 thaise roeiers. het is een prachtige rivier door geweldige natuur en de rust overspoeld je gewoon. we worden er allemaal even stil van. dan mag ik zelf roeien, en ik kan je vertellen het zag er makkelijker uit dan dat het was. Toen we van het vlot afkwamen gingen we een rit maken op een ossenkar. Een schele thai gebaarde al dat we bij hem in de kar moesten komen zitten. papa en mama zaten voorin en ik achterin. en zo'n kar met houten wielen achter zo'n zielig beest zit niet heel comfortabel. dan stoppen we en moet ik voor de foto over het wiel naar de voorkant komen zitten waar de bestuurder zit. dan springt de bestuurder er weer op en mag ik voorop blijven zitten. En nee daar was ik niet blij mee!! hij vraagt mijn naam zegt dat ik beautyful ben en zit ook nog aan mijn been. ik waarschuw pap en mam dat ze de bruidschat niet mogen accepteren, en die liggen helemaal in een deuk. papa wilt me op de foto zetten en de schele bestuurder pakt me helemaal vast :-/ tevens zit ik nu niet meer onder de parasol en stik ik dus van de hitte. je kan begrijpen dat ik blij ben dat ik eraf ben want voorop zat ik ook niet vast :-)
dan gaan we naar de olifanten. we geven ze suikerriet en bananen en ik sta op de foto dat ik op de slurf opgetild word, tussen de voorpoten en tussen 2 olifanten die me optillen met hun slurven. dan begint er een show. ze voetballen, maken muziek, dansen en werkelijk waar, de olifant schildert een olifant op papier. echt ongeloofelijk. Dan krijgen we een heerlijke lunch en dan is het zover. we mogen op de olifant! we stappen op vanaf een steiger. Ik ben de enige die alleen op de olifant zit en het is behoorlijk eng. Mama vind het ook best eng. we maken een rit door de rivier en de jungle. soms best over steile stukken. op het midden maken de berijders van de olifanten foto's van ons. dan rijden we terug en het laatste stuk in het water spetteren de olifanten ons nat. ik ben van angst en hitte ondertussen al zo gaan zweten dat mijn stoel al zeiknat is :-) dan loopt mijn olifant naar een klein olifantje en dat blijkt zijn jong te zijn. de babyolifant gaat gelijk drinken. als ik van de olifant afkom voel ik al mijn spieren van het verkrampt zitten maar het was een onvergetelijke ervaring. we kopen nog 3 foto's van de olifanten en het vlot en dan gaan we weer terug naar onze bus en rijden we naar het hotel terug. dit is hetzelfde hotel als gister want we blijven hier 3 nachten. Het is ook de laatste dag met de buschauffeur en Pia, zijn hulpje. dus we nemen afscheid van hun klappen voor ze en maken nog wat foto's. morgen zullen we met kleine busjes worden vervoerd en overmorgen zouden we met de nachttrein gaan maar deze is nog in onderhoud dus wij krijgen en luxe touringcar bus. Wel jammer maar weer zijn er nu wel ongeveer 4 uur sneller. maar dat is over 2 dagen. Nu gaan weer lekker naar het zwembad en eindelijk hebben we een keer zon bij het zwemmen omdat we oprijd terug in het hotel zijn. Iedereen ligt dan ook heerlijk in de zon. daarna gingen we douchen en met 9 personen gingen we eten bij river side. Een bekend restaurant van 3 verdiepingen en een terras. Het is heerlijk eten. En we hebben dit keer als vervoermiddel de tuk tuk. die rijden Nog best hard :-) maar zo leuk om erin te zitten. Iedereen is moe dus ik ben nu om 22.04 op mijn kamer. en wat denk je. .... Nac-psv op tv. dus ik ga snel kijken en dan slapen. truste

hoy hoy dat is best een topsport wat jullie bedrijven, leuk om het zo allemaal te lezen ! heel veel groetjes vanaf het koude natte nederland p s daan je weet nou natuurlijk niet wat je misgelopen bent met die kikker haha xxx

tante ria 2013-11-10 18:10:55

Ben maar blij met je zon want hier heeft het vannacht voor het eerst gevroren en moest de auto gekrabt worden bahbah . Welkom koning Winter hahah. Ik zou inderdaad voor de zekerheid die kikker toch ook maar gekust hebben Daan hihi. Geniet er nog even van X

Natasja 2013-11-11 09:48:24

haha ja das waar, ik hoop op Hulp van boeddha ;-) x