dag 13

Thailand, Cha-am

eindelijk hoeven we dan niet wakker te worden van een wekker. Mama heeft hem uiteraard wel gezet om 08.00 uur maar is al veel vroeger, helemaal uitgeslapen wakker geworden. Ik wordt om 7.40 uur wakker maar draai me nog een keer om. dan wordt ik om 9.06 wakker van het kloppen aan mijn deur. pa en ma gaan ontbijten. Ik ga maar gelijk mee. Het ontbijt is heerlijk. Heel veel keuze en KAAS :-) dan gaan we naar het zwembad. Je merkt dat we een stuk zuidelijker zitten want het zweet barst je na 5 minuten al uit. Het is 33 graden maar gevoelstemperatuur is 42 graden. dus altijd is er wel iemand van de groep in het water te vinden. vanavond wilt iedereen naar Hua hin, omdat het 20 minuten rijden is spreken we af om om 19.00 uur in de lobby te staan. Dan kunnen we met z'n alle in de taxi's. Om 16.00 uur gaan wij 3e even pinnen en naar de supermarkt. papa neemt ook bier en bij de kassa geven ze dat niet mee want ze mogen alcohol pas na 17.00 uur verkopen :-) onderweg komen we de 4 zussen tegen bij een eetcafe en we drinken daar ook wat. dan bij de volgende supermarkt is het 17.00 dus krijgen we het bier mee. we gaan snel douchen en om 19.00 uur staan weer met 25 personen in de lobby. De taximan trommelt Nog wat vrienden op een dan rijden we met 3 busjes naar Hua Hin. Het is een leuke avondmarkt met veel leuke artikelen dan de marktemn die we al gezien hebben. Je ziet dat dit echt een grotere stad is in thailand. we gaan eten bij the railway restaurant. Waarom het die naam heeft weten we binnen een paar minuten. een meter van het restaurantje af loopt de spoorlijn en als de trein voorbij dendert springen we van schrik allemaal een meter omhoog. niet normaal dat dit zo mag. Het hele restaurant trilt. Na het eten staan we op een helaas gaat het met mij even niet zo goed. Ik heb erge buikpijn en hevige pijn in mijn rug. we loten Nog even over de markt (de taxi komt ons half 11 halen) en ik loop rustig mee en ga af en toe op mijn hurken zitten. Ik koop nog een mooie armband voor 100 bath en dan staan we bij de plaats waar de taxi zou komen. iedereen is netjes op tijd en ineens zie ik het weerlichten. maar niemand ziet het dus ik twijfel. dan begint het te regenen en gelukkig daar is onze taxi. we stappen in en er begint een behoorlijk tropische buitje te vallen. Bij ons hotel aangekomen stopt het net weer. Ik stap uit de bus en daar komt de pijn weer. mama haalt paracetamol en nu ga ik proberen te slapen. Met mijn benen iets omhoog op mijn rug zakt de pijn wat weg. Tot morgen hopelijk weer de oude. truste. Het is nu al dag 14 maar wil even laten weten dat het weer beter met me gaat :-)

ojee Jammer dat je zo'n pijn had. glukkig dat het nu weer goed gaat! wij gaan lekker een weekendje naar Renesse, ons ma d'r verjaardag daar vieren. het is nu heerlijk weer dus dat word genieten op het strand. ik heb de laatste reisverslagen net uitgeprint en opgestuurd naar opa en oma X