dag 3

Thailand, bangkok

Goedemorgen, kwart over 7 zitten we aan het ontbijt. Het is heerlijk en het is een net restaurant op de 9de verdieping. Om 8 uur worden we opgehaald eerst gaan we naar de golden boeddha in 1 van de vele tempels die bangkok rijk is. Het is apart om te zien dat tussen alle krotten van woningen ineens mooie tempels kunnen staan. Dan rijden we door naar het koninklijk kasteel. geweldig mooi en zo gigantisch groot het glinstert je gewoon tegemoet door al de steentjes en goud op de verschillende gebouwen. Er is hier ook 1 hele belangrijke boeddha de smaragde boeddha. Deze mag je alleen vanuit buiten de tempel fotograferen. Binnen mag je bidden en dat heb ik natuurlijk voor heel de familie en vriendenkring gedaan :-) we hebben nu ook een groeisfoto waar je de Namen bij kan zetten. Maar ja dan moet je ze wel weten. naar het kasteel zijn we door gereden voor een lunch. Deze was niet heel geweldig maar weer hadden eten. Ik en mama hadden beide buikpijn maar die was snel over. Toen moesten we snel in de watertaxi, met nadruk op snel want anders sprong je werkelijk tussen wal en schip. 8 personen gingen hierna een wandeling door China town maken de rest waaronder wij gingen en fietstocht doen. Dit was echt super leuk! links fietsen in de hectiek van bangkok is al een hele ervaring maar de straatjes waar we doorheen fietsten liet helemaal je mond open vallen. Je gaat ineens de regels van Nederland respecteren. Van bouwbesluiten en milleuwetten hebben ze hier nooit van gehoord en heb geduld want een thai doet waar hij zin in heeft. ook de kinderen gingen na een maand vakantie weer naar school en dat was erg leuk om ze in hun uniformpjes allemaal lachent en zwaaiend aankeken en ze je probeerde een high five te geven. Bij 1 tempel heb ik nog 3 keer met een stuk hout tegen een grote bel aan geslagen zodat boeddha weet dat ik er was en hij me zal beschermen. Na de fietstocht werden er naar ons hotel gebracht en gingen en aantal mensen naar een dinnershow maar wij en een aantal anderen besloten eens lekker zelf te bepalen wat er deden. we zijn eerst met 9 personen het zwembad ingedoken dat zich op de 9de verdieping bevond met als uitzicht Nog meer wolkenkrabbers. Daarna zijn we gaan douchen en met zn negenen gaan eten vlak bij het hotel. dit was een heel luxe restaurant waar we een voor- hoofdgerecht en allemaal koffie of thee na namen we kregen voor het voorgerecht nog brood met tapenade en boter en we kregen allemaal water buiten onze normale drankjes. we waren p.p. 850 bath kwijt waar al een fooi bij zat waar het personeel gigantisch van gingen lachen. dit is omgerekend 20 euro. en het was super gezellig. nu ga ik snel naar bed want het is nu kwart over 11 en morgen wordt onze vroegste dag. onze koffer moet kwart over 6 buiten staan en 7 uur vertrekken we om de drukte van bangkok voor te zijn (zover dit kan) hopelijk heb ik morgen wifi dan kunnen jullie dit lezen :-) truste alvast en tot morgen

Leuk om te lezen zo Daan. zo zijn wij ook een beetje in Thailand haha. best een vermoeiende reis zo te lezen, veel indrukken te verwerken . maar wel super mooi. welterusten straks en nog een fijne vakantie verder. we spreken elkaar weer snel Dikke kus , ook voor je pa en ma X